کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آرزوی موفقیت ترامپ برای دولت آینده آمریکا

1 بهمن 1399 ساعت 12:47


گروه بین الملل: رئیس جمهور آمریکا در آخرین روز کاری به عنوان رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید و در پیام خداحافظی خود٬ بدون نام بردن از جو بایدن، برای دولت آینده ایالات متحده آرزوی موفقیت کرد.
دونالد ترامپ دراین پیام ، خطاب به شهروندان آمریکایی گفت: این هفته ما مراسم تحلیف دولت جدید را خواهیم داشت که برای موفقیت آن در حفظ امنیت و سعادت آمریکایی دعا می‌کنم.
وی اضافه کرد: ما بهترین آرزوها را برایشان داریم و امیدواریم که شانس داشته باشند، (شانس) کلمه بسیار مهمی است.
رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: اکنون، در حالی که آماده می‌شوم که  قدرت را به دولت جدید واگذار کنم، می‌خواهم بدانید که جنبش و حرکتی که ما آغاز کرده‌ایم٬ تازه شروع شده است.وی تصریح کرد: با قلبی شاد و وفادار و روحیه‌ای مملو از خوش‌بینی از این مکان باشکوه می‌روم و اعتماد کامل دارم که بهترین‌ها برای کشور ما و فرزندان ما پیش رو قرار دارند. ترامپ در ادامه به دستاوردهای دولت خود در چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت که تنها رئیس جمهوری ایالات متحده بوده که در دهه‌های اخیر جنگی را آغاز نکرده است.
رئیس جمهور آمریکا همچنین هشدار داد، بزرگترین خطری که اکنون با آن روبرو هستیم از بین رفتن اعتماد به خود و اعتماد به عظمت ملی است.
دونالد ترامپ در بخش دیگری از این پیام تاکید کرد که دولت او توانسته است چنان کشورهای جهان را برای ایستادن در مقابل چین در کنار آمریکا گردهم آورد که «قبلا هرگز» چنین ائتلافی محقق «نشده بود.»او همچنین به دستاوردهای دولت خود برای صلح در خاورمیانه اشاره کرد.رئیس جمهور در ادامه حمله خشونت طلبان را به کنگره آمریکا در ششم ژانویه محکوم کرد.
 ترامپ گفت، همه آمریکایی‌ها از هجوم به کنگره وحشت‌زده شدند. خشونت سیاسی حمله‌ای است به هر آنچه که ما آمریکایی‌ها آن را گرامی می‌داریم. این هرگز قابل تحمل نخواهد بود.
 ترامپ به برشمردن دستاوردهای اقتصادی و همچنین موفقیت‌های دولت خود در عرصه سیاست داخلی و خارجی پرداخت و گفت که دولت او توانسته "سروری آمریکا" در خارج از مرزهای کشور و "سربلندی آمریکا" در داخل کشور را احیا کند.
ترامپ حزب  «میهن‌پرست» را تشکیل می‌دهد
دونالد ترامپ،  قصد دارد حزب سیاسی تازه‌ای به‌نام «میهن‌پرست» تشکیل دهد.نشریهٔ وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت که  ترامپ هفتهٔ گذشته با شماری از متحدان و همسنگران خود دربارهٔ تشکیل حزب سیاسی گفتگو و اعلام کرده است در راستای شعار سیاسی‌اش یعنی «نخست آمریکا» مایل است حزب تازه را «حزب میهن‌پرست» بنامد.
 آنچه سبب می‌شود جمهوریخواهان بیش از دموکرات‌ها از خبر تشکیل حزب «میهن‌پرست» نگران باشند، آن است که آرائی که به صندوق حزب احتمالی دونالد ترامپ ریخته خواهد شد، به قیمت لاغر شدن بدنهٔ رأی‌دهندهٔ جمهوریخواهان تمام خواهد شد.گرچه تشکیل احزاب سیاسی تازه در ایالات متحده بی‌سابقه نیست اما این احزاب ثالث، باتوجه به آراء ناچیزشان، هیچگاه نتوانسته‌اند نقش تأثیرگذاری در سیاست این کشور داشته باشند.
عفو 73 نفر در آخرین ساعات ریاست جمهوری ترامپ
دونالد ترامپ، در آخرین ساعات حضورش در کاخ سفید، استیو بنون، مشاور پیشین کارزار انتخاباتی خود را نیز عفو کرد.عفو  بنون، یکی دیگر از بخشش‌هایی است که رئیس جمهوری ایالات متحده، در آخرین ساعات باقی‌مانده از صدارتش آن را به انجام می‌رساند. وی سال گذشته به فساد مالی و بهره‌برداری شخصی از اموال عمومی بازدداشت شده و بنا بود در ماه مه از نو روانهٔ دادگاه شود.دو خوانندهٔ رپ به نام‌های لیل وین و کداک بلک، که به‌دلیل حمل سلاح گرم محاکمه شده‌اند،‌ و همچنین کوامی کیل‌پاتریک، شهردار پیشین دیتروت که به اتهام فساد در حال سپری کردن حکم ۲۸ سال زندان خود بود، در میان آخرین عفوشدگان هستند.در بیانیهٔ کاخ سفید که به‌همین مناسبت منتشر شده است آمده است که با فرمان اخیر ریاست جمهوری در مجموع، ۷۳ تن دیگر بخشیده شده و مجازات‌ ۷۰ تن دیگر نیز تخفیف یافته است. ترامپ پیش از این نیز به‌مناسبت فرا رسیدن سال نوی میلادی، با استفاده از اختیارات خود، طبق سنت رئیس‌جمهوران آمریکا، شمار دیگری را نیز عفو کرده بود.
در فهرست این عفوها، نامی از خود  ترامپ و افراد خانواده‌اش نیست. ماه‌ها بود که اخباری از احتمال این منتشر می‌شد که رئیس جمهور آمریکا برای رهایی از اتهامات فعلی و آینده، خود و افراد خانواده‌اش را عفو کند.در این فهرست از دو نام مهم دیگر نیز که احتمال عفوشان مطرح شده بود خبری نیست: جولین آسانژ،‌ بنیانگذار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس، و ادوارد اسنودن، افشاگر اطلاعات سری از اقدامات دولت آمریکا در زمان باراک اوباما.


 


کد مطلب: 252249

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/252249/آرزوی-موفقیت-ترامپ-دولت-آینده-آمریکا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir