به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۲۵۲۲۵۷
رئیس جمهور:خیلی سریع می‌توان مسائل را حل و فصل کرد

روحانی از آمریکا خواست به برجام بازگردد

روحانی از آمریکا خواست به برجام بازگردد
گروه سیاسی: رئیس‌جمهور گفت: امروز توپ در زمین آمریکا و واشنگتن است که برگردند و به تعهدات عمل کنند. ترامپ مرد و زندگی سیاسی اش تمام شد اما برجام زنده ماند.
 حجت‌الاسلام حسن روحانی  افزود:  امروز روز پایان حکومت نحس کسی است که در تمام چهار سال حکومتش جز ظلم و فساد و مشکلات برای مردم خود و مردم جهان هیچ ثمری نداشت. آن آدم سیاست بلد نبود و به فکر برج سازی خود بود و به سیاست هم اینگونه نگاه می کرد. کسانی که امروز وارد کاخ سفید می شوند در سیاست بوده اند و مسائل سیاسی را می‌فهمند. اگر آنها نسبت به تعهدات خود و قطعنامه ۲۲۳۱ امضایی کردند در برابرش ایران هم امضا می کند و نه بیشتر. اگر فرمان صادر کردند در ایران هم فرمان صادر می شود.
وی اضافه کرد: اگر آنها اجرای موثر تعهدات خود را انجام دادند در این طرف هم تعهدات اجرا خواهد شد. امروز توپ در زمین آمریکا و واشنگتن است که برگردند و به تعهدات عمل کنند. ترامپ مرد و زندگی سیاسی اش تمام شد اما برجام زنده ماند. حالا نوبت ۵+۱ است که به تعهدات خود عمل کنند و اگر این کار را انجام دهند بدانند ما هم عمل می کنیم.
روحانی با اشاره این که در هر موردی که آمریکا در برابر برجام و ایران ایستاد شکست خورد یادآور شد: آمریکا در قطعنامه ۲۲۳۱ شکست خورد و آن جایی که آمد جلوی اجرایی نشدن تحریم تسلیحاتی ایران را بگیرد و یا آن جایی که خواست اسنپ بک را اجرا کند یا کاری کند کمیته های تحریم باقی بماند باز هم شکست خورد. در چند مورد آمریکا به میدان آمد پیشنهاد رسمی داد و جهان را زیر و رو کرد اما باز هم شکست خورد.وی همچنین  عنوان کرد: حالا طول می کشد تا این ۴ سال کاری که ترامپ کرده پاک شود. از جمله این کارها بی اعتمادی جهان نسبت به امضا و تعهد آمریکا و تروریسم دولتی آمریکا بود. تا به حال ندیده بودیم که رئیس جمهور آمریکا صریحا اعلام کند که یک فرمانده نظامی کشوری دیگری را که در کشور دیگری مهمان بوده ترور کرده و بعد هم بگوید من دستورش را دادم. تروریسم دولتی روی پیشانی کاخ سفید خورد و این کار را ترامپ کرد و امروز پایان حیات سیاسی این آدم بود که ۴ سال ظلم و تجاوز و عمل نکردن به تعهدات و زیر پا گذاشتن قطعنامه های بین المللی را داشت.رئیس جمهور با تاکید بر این که امروز انتظار ما از آنهایی که قدرت را در کاخ سفید به دست می گیرند این است که به قانون و تعهدات خود بازگردند تصریح  کرد: توقع ما این است که در طول این ۴ سال تلاش کنند تمام لکه های سیاه ۴ سال قبل را پاک کنند. البته اگر پاک شدنی باشد. چرا که بعضی از این لکه ها در تاریخ ماند. آنها باید به قانون ، تعهدات ، معاهدات بین المللی و قطعنامه ۲۲۳۱ بازگردند و البته اگر به قانون برگردند پاسخ ما هم مثبت خواهد بود. اگر صادقانه بیایند و صداقت خود را در عمل نشان بدهند طبیعی است که ما هم به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.وی ادامه داد: ما امروز آمادگی داریم اگر طرف مقابل با صداقت به میدان بیاید مسائل را حل و فصل کنیم و معتقدیم که خیلی سریع می توان مسائل را حل و فصل کرد. اگر آنها به تمام تعهدات خود عمل کنند هر ساعتی که شروع به عمل بکنند ما ساعت بعد عمل می کنیم. البته ما برنامه های خود را هم پیش خواهیم برد. باید به مردم بگویم که شرایط سه سال پیش تکرار نخواهد شد و آن رنجی که در این سه سال مردم کشیدند تکرار نمی شود. آمار هم این واقعیت را به ما می گوید امروز قیمت ارز به سمت تعادل می رود و قیمت مسکوکات انتظار مردم و سایر آمارها هم همه این واقعیت را نشان می دهند.


 
برچسب ها: روحانی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها