به روز شده در ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۲۰:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۲۵۲۳۱۰

چگونه به سلامت روان کودکان کمک کنیم؟

چگونه به سلامت روان کودکان کمک کنیم؟
گروه جامعه: در جامعه امروز موارد متعددی وجود دارند که سلامت روان اعضای خانواده به خصوص کودکان را هدف می‌گیرند، مسائل روزمره زندگی، مشکلات مرتبط با اختلاف والدین، مسائل تحصیلی و... می‌توانند سلامت روان کودکان را تحت تاثیر بگذارند.با این وجود، به نظر می‌رسد والدین می‌توانند این مشکلات را تا حد زیادی نترل کنند.
 راه‌های ساده‌ای برای کنترل سلامت کودکان از سوی والدین وجود دارد، راه‌هایی که نه تنها روحیه کودکان، بلکه روحیه پدر و مادر‌ها را تسکین می‌بخشند:

با آن‌ها بازی کنید
بازی با بچه‌ها و تشویق آن‌ها برای استفاده از تخیل، راهی عالی برای برقراری ارتباط است. طبق روانشناسی امروز، بازی با کودکان شما می‌تواند به بهبود مهارت‌های شناختی آن‌ها کمک کند، در عین حال آن‌ها را به تنظیم احساسات و مهار میزان مواد شیمیایی استرس ترشح می‌کند.

اخبار منفی محدود کنید
این روز‌ها شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها پر شده اند از خبر‌های منفی، بنابراین سعی کنید استفاده کودکان از گوشی و لپ تاپ را محدود کنید.

رژیم غذایی سالم داشته باشید
برخی شواهد نشان می‌دهد که غذا‌های خاصی به ما کمک می‌کنند تا با استرس کنار بیاییم. مطالعات نشان می‌دهد که غذای ناسالم در واقع خطر افسردگی را افزایش می‌دهد. تشویق بچه‌ها برای مصرف میوه‌ها، سبزیجات و گوشت‌های بدون چربی و پیروی از رژیم سالم برای همه اعضای خانواده مهم است.

بگذارید کودکان انتخاب کنند
برای بچه‌ها، حتی احساس کنترل کمی نیز می‌تواند باعث شود که کار‌ها کمتر طاقت فرسا به نظر برسند. این امر می‌تواند با اجازه دادن به آن‌ها برای انتخاب، مثلاً اینکه چه لباسی بپوشند، کدام کتاب را می‌خواهند قبل از خواب بخوانند یا نوع ساندویچ برای ناهار احساس شود. ارائه گزینه‌هایی که شما و فرزندانتان می‌توانید در مورد آن توافق کنید، به آن‌ها احساس قدرت می‌دهد که در نهایت احساس شادی بیشتری به آن‌ها می‌دهد.

با کودکان طبیعت گردی کنید
پیاده روی در یک پارک یا یک منطقه جنگلی راهی عالی برای احساس انرژی و رفع اضطراب در هر زمان است، و این امر به ویژه در حال حاضر (دوران شیوع کرونا) بیشتر صدق می‌کند. قدم زدن در هوای تازه با کودکان می‌تواند به بهبود روحیه و آرامش اعصاب کمک کند.