به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : ۲۵۲۳۳۷
آرزوی موفقیت ترامپ برای دولت آینده آمریکا

جو بایدن با ادای سوگند رئيس‌جمهور آمریکا شد

جو بایدن با ادای سوگند رئيس‌جمهور آمریکا شد
گروه بین الملل: سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان، جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا سوگند خورد.
 در مراسمی که در بالکن غربی ساختمان کنگره برگزار شد، جو بایدن سوگند ریاست جمهوری آمریکا را مقابل رئیس دیوان عالی آمریکا "جان رابرتس" ادا کرد. کامالا هریس نیز مقابل سونیا سوتومایور، اولین عضو لاتین‌تبار دیوان عالی آمریکا، به عنوان معاون بایدن سوگند خورد.
بر اساس ترتیب، اول هریس سوگند یاد کرد.متن سوگند رییس جمهوری آمریکا به این شرح است: "من رسما سوگند یاد می‌کنم که مسئولیت ریاست جمهوری ایالات متحده را صادقانه انجام دهم و تا جایی که توان دارم از قانون اساسی ایالات متحده پاسداری، حفاظت و دفاع کنم."
بایدن بعد از ادای سوگند در سخنانی گفت: امروز روز آمریکاست. امروز روز دموکراسی است. امروز روز احیاست. امروز ما ارج می‌نهیم پیروزی یک هدف را که همان دموکراسی است. در این لحظه دموکراسی برنده شد.چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا افزود: امروز هم زیر سایه خداوند همه گرد هم آمده‌ایم تا این پیروزی را جشن بگیریم. من از تمام اسلاف خود و شما متشکرم.
بایدن تاکید کرد: ما راه خود را در پیش خواهیم گرفت. کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد؛ مثل بحران کرونا، میلیون‌ها شغلی که از دست رفته است، برابری نژادی، کره زمین ما برای بقای خود فریاد می‌زند، اختلافات نژادی و قومی زیاد است، باید با دشمنانی که در مقابلمان هستند مبارزه کنیم، مثل بیماری، نفرت و ... که این امر با وحدت ممکن است.وی افزود: پیروزی برای ما تضمین شده نیست، اما هر زمان که دور هم جمع شدیم توانستیم بر مشکلات فائق آییم. بدون وحدت صلح و پیشرفتی در کار نیست. وحدت راه پیش روی ماست. ما باید مانند ایالات متحده آمریکا رفتار کنیم. بیایید از نو همه چیز را شروع کنیم. سیاست‌ورزی نباید یک آتش شعله‌ور باشد که همه چیز را بسوزاند. رییس جمهور منتخب آمریکا گفت: چند روز بعد از آنکه عده‌ای اوباش خواستند دموکراسی ما را خدشه دار کنند اینجا ایستاده‌ایم و می‌گوییم چنین چیزی هرگز اتفاق نخواهد افتاد. دموکراسی همین است. اما اختلاف نظرها نباید باعث تشتت ملی شود. من رییس جمهوری همه آمریکا خواهم بود.
بایدن عنوان داشت: باید اختلاف نظرها را کنار بگذاریم. شکیبایی نشان دهیم. محتاج هم هستیم. باید سیاست‌ورزی را کنار بگذاریم و در برابر کرونا باید به عنوان یک ملت بایستیم.
وی افزود: آمریکا محک خورد اما قدرتمندتر از قبل برخواهیم خاست. ما در پی احیای ائتلاف‌های خود و شریکی قابل اعتماد برای صلح و امنیت خواهیم بود. من در پیشگاه خداوند سوگند می‌خورم که از شما، آمریکا و دموکراسی حفاظت خواهم کرد.
جو بایدن، در شب قبل از مراسم تحلیف خود در مراسمی برای یادبود قربانیان ویروس کووید ۱۹ شرکت کرد. این مراسم در استخر کنار یادبود آبراهام لینکلن در واشنگتن، قلب سیاسی آمریکا، برگزار شد. بایدن در آغاز سخنان خود از یک پرستار اهل ایالت میشیگان به نام لوری ماری کی تشکر کرد که سرود مذهبی «فیض محشر» را اجرا کرد. این سرود به انگلستان قرن هجدهم باز می‌گردد اما بخصوص بین مسیحیان آفریقایی‌تبار آمریکا محبوب است. این جمعیت جزو آسیب‌دیده‌ترین آمریکایی‌ها از ویروس کرونا هستند.بایدن در سخنان خود گفت: «اگر در بهشت فرشته‌ای باشد همه‌شان پرستار هستند. از تجربه خانوادگی خودمان می‌دانیم که شما چه می‌کنید و چه شجاعت و دردی را برای دیگران به جان می‌خرید. پس بگذارید از شما تشکر کنیم. متشکریم!»
رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «برای التیام باید به خاطر بیاوریم. به خاطر آوردن گاه دشوار است اما راه التیام همین است. مهم است که این کار را به مثابه یک ملت انجام دهیم. همین است که امروز این‌جا گرد آمده‌ایم. از غروب امشب تا طلوع فردا بگذار نور به جنگ تاریکی برود؛ کنار همین استخر و به یاد تمام کسانی که از دست داده‌ایم.»سپس نوبت یولاندا آدامز، خواننده مذهبی بود که سرود مسیحی «هاله‌لویا» را اجرا کرد.پیش از بایدن، معاون‌ او، کامالا هریس، بود که از اندوه و عزاداری مردم آمریکا گفت. هریس گفت: «ماه‌ها است که نزد خودمان عزاداری کرده‌ایم. امشب ضمن عزاداری، التیام در کنار همدیگر را آغاز می‌کنیم.»
ترامپ: باز خواهیم گشت
دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا، با پایان دوره ریاستش، کاخ سفید را ترک کرد.
قبل از ترک کاخ سفید از سوی ترامپ، هلیکوپتر ویژه رئیس جمهوری آمریکا در محوطه کاخ سفید فرود آمد و ترامپ به همراه همسرش سوار بر آن شد تا راهی فرودگاه شود و به فلوریدا برود. وی در مراسم تحلیف بایدن شرکت نكرد.ترامپ در سخنانی ضمن تشکر از مردم و همه دوستان، خانواده و همکارانش طی چهار سال گذشته اعلام کرد که دستاوردهای زیادی داشته است.
وی گفت: کاری که ما کردیم شگفت انگیز بود. ما ارتش آمریکا را بزرگ کردیم. ما یک دولت معمولی نبودیم. ما یک شاخه جدید در ارتش به وجود آوردیم. ما از کهنه سربازان حمایت کردیم. معافیت‌های مالیاتی زیادی ایجاد کردیم. سیستم مالیاتی را اصلاح کردیم. شغل‌های زیادی ایجاد کردیم. اگر کرونا نبود آمار ما در ایجاد شغل غیر قابل باور بود. شما آمارهای خارق‌العاده ما را کم کم خواهید دید. ما را به یاد داشته باشید وقتی این موفقیت‌ها را خواهید دید.ترامپ با نامیدن ویروس کرونا به نام "ویروس چینی" افزود: در برابر بحران کرونا ما توانستیم کاری بکنیم که معجزه بود؛ ساخت واکسن کرونا در ۹ ماه. ما دو واکسن ساختیم و یکی دیگر هم در راه است. ما خیلی زحمت کشیدیم و نتایج آن را به مرور خواهید دید. از تمام موانع رد شدیم. ۷۵ میلیون رای به دست آوردیم که رکوردی در میان همه رییسان جمهور آمریکاست. افتخار می‌کنم به انتخاب ۳۰۰ قاضی که رکوردی برای خودش است.رییس جمهور در حال کناره‌گیری ادامه داد: مایه افتخار بود که رییس جمهوری شما باشم. من همیشه برای شما خواهم جنگید. امیدوارم که دولت جدید به موفقیت دست یابد زیرا پایه‌های موفقیت برای آن فراهم شده است. ما به شکلی باز خواهیم گشت و بار دیگر از معاونم و کنگره تشکر می‌کنم. شما را به زودی خواهیم دید. متشکرم.
آخرین پیام ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش
رئیس جمهور آمریکا در آخرین روز کاری به عنوان رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید و در پیام خداحافظی خود٬ بدون نام بردن از جو بایدن، برای دولت آینده ایالات متحده آرزوی موفقیت کرد.
دونالد ترامپ دراین پیام ، خطاب به شهروندان آمریکایی گفت، این هفته ما مراسم تحلیف دولت جدید را خواهیم داشت که برای موفقیت آن در حفظ امنیت و سعادت آمریکایی دعا می‌کنم.
وی اضافه کرد، ما بهترین آرزوها را برایشان داریم و امیدواریم که شانس داشته باشند، (شانس) کلمه بسیار مهمی است.رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت، اکنون، در حالی که آماده می‌شوم که  قدرت را به دولت جدید واگذار کنم، می‌خواهم بدانید که جنبش و حرکتی که ما آغاز کرده‌ایم٬ تازه شروع شده است.وی تصریح کرد، با قلبی شاد و وفادار و روحیه‌ای مملو از خوش‌بینی از این مکان باشکوه می‌روم و اعتماد کامل دارم که بهترین‌ها برای کشور ما و فرزندان ما پیش رو قرار دارند. ترامپ در ادامه به دستاوردهای دولت خود در چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت که تنها رئیس جمهوری ایالات متحده بوده که در دهه‌های اخیر جنگی را آغاز نکرده است.رئیس جمهور آمریکا همچنین هشدار داد، بزرگترین خطری که اکنون با آن روبرو هستیم از بین رفتن اعتماد به خود و اعتماد به عظمت ملی است.
دونالد ترامپ در بخش دیگری از این پیام تاکید کرد که دولت او توانسته است چنان کشورهای جهان را برای ایستادن در مقابل چین در کنار آمریکا گردهم آورد که «قبلا هرگز» چنین ائتلافی محقق «نشده بود.»او همچنین به دستاوردهای دولت خود برای صلح در خاورمیانه اشاره کرد.رئیس جمهور در ادامه حمله خشونت طلبان را به کنگره آمریکا در ششم ژانویه محکوم کرد.
 ترامپ گفت، همه آمریکایی‌ها از هجوم به کنگره وحشت‌زده شدند. خشونت سیاسی حمله‌ای است به هر آنچه که ما آمریکایی‌ها آن را گرامی می‌داریم. این هرگز قابل تحمل نخواهد بود.
 ترامپ به برشمردن دستاوردهای اقتصادی و همچنین موفقیت‌های دولت خود در عرصه سیاست داخلی و خارجی پرداخت و گفت که دولت او توانسته "سروری آمریکا" در خارج از مرزهای کشور و "سربلندی آمریکا" در داخل کشور را احیا کند.
ترامپ حزب  «میهن‌پرست» را تشکیل می‌دهد
دونالد ترامپ،  قصد دارد حزب سیاسی تازه‌ای به‌نام «میهن‌پرست» تشکیل دهد.نشریهٔ وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت که  ترامپ هفتهٔ گذشته با شماری از متحدان و همسنگران خود دربارهٔ تشکیل حزب سیاسی گفتگو و اعلام کرده است در راستای شعار سیاسی‌اش یعنی «نخست آمریکا» مایل است حزب تازه را «حزب میهن‌پرست» بنامد.
 آنچه سبب می‌شود جمهوریخواهان بیش از دموکرات‌ها از خبر تشکیل حزب «میهن‌پرست» نگران باشند، آن است که آرائی که به صندوق حزب احتمالی دونالد ترامپ ریخته خواهد شد، به قیمت لاغر شدن بدنهٔ رأی‌دهندهٔ جمهوریخواهان تمام خواهد شد.گرچه تشکیل احزاب سیاسی تازه در ایالات متحده بی‌سابقه نیست اما این احزاب ثالث، باتوجه به آراء ناچیزشان، هیچگاه نتوانسته‌اند نقش تأثیرگذاری در سیاست این کشور داشته باشند.
عفو 73 نفر در آخرین ساعات ریاست جمهوری ترامپ
دونالد ترامپ، در آخرین ساعات حضورش در کاخ سفید، استیو بنون، مشاور پیشین کارزار انتخاباتی خود را نیز عفو کرد.عفو  بنون، یکی دیگر از بخشش‌هایی است که رئیس جمهوری ایالات متحده، در آخرین ساعات باقی‌مانده از صدارتش آن را به انجام می‌رساند. وی سال گذشته به فساد مالی و بهره‌برداری شخصی از اموال عمومی بازدداشت شده و بنا بود در ماه مه از نو روانهٔ دادگاه شود.دو خوانندهٔ رپ به نام‌های لیل وین و کداک بلک، که به‌دلیل حمل سلاح گرم محاکمه شده‌اند،‌ و همچنین کوامی کیل‌پاتریک، شهردار پیشین دیتروت که به اتهام فساد در حال سپری کردن حکم ۲۸ سال زندان خود بود، در میان آخرین عفوشدگان هستند.در بیانیهٔ کاخ سفید که به‌همین مناسبت منتشر شده است آمده است که با فرمان اخیر ریاست جمهوری در مجموع، ۷۳ تن دیگر بخشیده شده و مجازات‌ ۷۰ تن دیگر نیز تخفیف یافته است. ترامپ پیش از این نیز به‌مناسبت فرا رسیدن سال نوی میلادی، با استفاده از اختیارات خود، طبق سنت رئیس‌جمهوران آمریکا، شمار دیگری را نیز عفو کرده بود.
در فهرست این عفوها، نامی از خود  ترامپ و افراد خانواده‌اش نیست. ماه‌ها بود که اخباری از احتمال این منتشر می‌شد که رئیس جمهور آمریکا برای رهایی از اتهامات فعلی و آینده، خود و افراد خانواده‌اش را عفو کند.در این فهرست از دو نام مهم دیگر نیز که احتمال عفوشان مطرح شده بود خبری نیست: جولین آسانژ،‌ بنیانگذار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس، و ادوارد اسنودن، افشاگر اطلاعات سری از اقدامات دولت آمریکا در زمان باراک اوباما.


 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها