به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۲۵۲۳۳۹

ترامپ یک شهروند ایرانی-آمریکایی را عفو کرد

ترامپ یک شهروند ایرانی-آمریکایی را عفو کرد
گروه بین الملل: نام محمودرضا بانکی،‌ ایرانی-آمریکایی محکوم به نقض تحریم‌های ایالات متحده،‌ در فهرست ده‌ها نفر از افرادی قرار گرفت که دونالد ترامپ،‌ رییس‌جمهور آمریکا، ساعاتی پیش از به پایان رسیدن دولتش آن‌ها را مورد عفو قرار داده است.
بر اساس این دستور، محمودرضا بانکی مورد عفو کامل ریاست‌جمهوری قرار گرفته و سابقه محکومیت کیفری‌اش از سیستم قضایی آمریکا حذف خواهد شد.این دستور ترامپ در مورد شهروند دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی با حمایت شماری از نمایندگان مجلس قانونگذاری و اعضای کنگره مواجه شده است.بانکی تحصیلکرده آمریکا است که از دانشگاه برکلی کالیفرنیا مدرکش را دریافت کرد.
او در سال ۲۰۱۰ میلادی مبلغ سه میلیون و ۴۰۰ هزار دلار از ایران و از طریق بانک دریافت کرد. پس از این مبادله بانکی، دادستان‌های دادگاه فدرال نیویورک او را با اتهام نقض تحریم‌های مربوط به ایران و همچنین استفاده از سیستم انتقال پولی که در آمریکا به رسمیت شناخته نمی‌شود، مجرم شناخته و محکوم کردند.بانکی پس از گذراندن ۶۶۵ روز در زندان، در سال ۲۰۱۱و با حکم تبرئه دادگاه تجدید نظر آزاد شد، اما همچنان اتهام ارائه اظهارات نادرست درباره او باقی ماند.پیش از این نیز رسانه‌ها در سال ۱۳۹۵ گزارش داده بودند او امیدوار بوده در فهرست بخشش باراک اوباما، رییس‌جمهور سابق آمریکا، قرار بگیرد که اتفاق نیفتاد.اکنون نام او در فهرستی قرار گرفته که ترامپ در آخرین ساعات دولتش طی آن ۷۳ نفر را مورد عفو کامل قرار داده و برای مجازات ۷۰ نفر دیگر تخفیف اعمال کرده است.

 
برچسب ها: ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها