به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۲۵۲۳۵۷

تاثیر کرونا بر نرخ زاد و ولد در فرانسه

تاثیر کرونا بر نرخ زاد و ولد در فرانسه
گروه جامعه: گزارش منتشر شده از سوی اداره ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه نشان می‌دهد که نرخ زاد و ولد در این کشور طی سال ۲۰۲۰ و در دوره شیوع ویروس کرونا به پایین‌ترین حد از سال ۱۹۴۵ تاکنون رسیده است.
داده‌های مقدماتی گزارش جمعیتی سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که طی این سال ۷۴۰ هزار نوزاد متولد شده که ۱۳ هزار مورد کمتر از سال ۲۰۱۹ بوده است.بر پایه این گزارش در فاصله آوریل تا دسامبر ۲۰۲۰ تعداد کودکان تازه متولد شده در فرانسه دچار افت قابل ملاحظه‌ای شده که از سال پایانی جنگ جهانی دوم بی‌سابقه بوده است.
ژیل پیسون، متخصص جمعیت شناسی، در ژوئن گذشته در مصاحبه با نشریه «لو پاریسین» پیش بینی کرده بود که نرخ زاد و ولد با وجود برقراری قرنطینه و افزایش زمان معاشرت روزانه زوج‌ها با یکدیگر، موجب افزایش نرخ رشد جمعیت نخواهد شد.  پیسون تاکید کرده بود که بروز بحران شیوع ویروس کرونا با افزایش اضطراب فردی و ترس از بیکاری موجب به عقب انداختن برنامه فرزندآوری توسط زوج‌ها خواهد شد.
به اعتقاد این جمعیت شناس تا زمانی که چشم‌انداز روشنی برای پایان بحران کرونا پدیدار نشود، افت رشد جمعیت می‌تواند، ادامه داشته باشد.
چنان که گزارش اداره ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه حاکیست، در ماه دسامبر که مصادف است با ۹ ماه پس از نخستین دور قرنطینه عمومی در فرانسه، تعداد کودکان تازه متولد شده همچنان سیر نزولی داشته است. بر پایه این گزارش در فاصله آوریل تا ژوئن سال ۲۰۲۰ نرخ زاد و واد در فرانسه صعودی بوده ولی در مجموع پس از آن روندی کاهشی به خود گرفته است.





 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها