به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۲۵۲۳۶۱

انتقاد دولت بایدن از اقدام چین در تحریم پومپئو

انتقاد دولت بایدن از اقدام چین در تحریم پومپئو
گروه بین الملل: یک سخنگوی شورای امنیت ملی دولت جو بایدن گفت که تصمیم چین برای تحریم کردن مقام‌های دولت قبلی آمریکا «غیرسازنده و بدبینانه» است.
 امیلی هورن همچنین از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه خواست تا این اقدام چین را محکوم کنند.
 دولت چین مایک پومپئو، وزیر امور خارجه دولت ترامپ، را «دروغگو و فریبکار» نامید و اعلام کرد که علیه او و ۲۷ تن از دیگر مقامات دولت ترامپ تحریم‌هایی را اعمال می‌کند.
بنا بر این گزارش، وزارت خارجه چین گفته است که پومپئو و آن مقامات دیگر، اقداماتی را «برنامه‌ریزی کرده، ترویج داده و به اجرا گذاشتند» که باعث دخالت در امور داخلی چین شده است.
تحریم جدید چین،  پومپئو و ۲۷ نفر دیگر را از ورود به خاک چین منع می‌کند و شرکت‌های وابسته به آنها نیز حق دادوستد با چین را نخواهد داشت.
امیلی هورن، سخنگوی شورای امنیت ملی بایدن، در بیانیه‌ای  گفت: «اِعمال این تحریم‌ها در روز تحلیف ظاهراً تلاشی برای ایجاد اختلافات حزبی است.»
او افزود که «آمریکایی‌ها از هر دو حزب باید از این اقدام غیرسازنده و بدبینانه انتقاد کنند و  بایدن مشتاق همکاری با رهبران هر دو حزب برای تثبیت جایگاه آمریکا و پیشی گرفتن در رقابت‌ها با چین است.»مایک پومپئو، در هفته‌های پایانی دوره کاری خود، رشته ‌اقداماتی را علیه چین اعلام کرد و ازجمله گفت که رفتار چین با اقلیت مسلمانان این کشور «نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت» است. یک سخنگوی وزیر امور خارجه چین که نامش ذکر نشده در پاسخ گفته است که «این به‌اصطلاح عزم پومپئو [علیه چین]، چیزی جز کاغذبازی نیست.»
چین بدرفتاری با اقلیت مسلمان خود را تکذیب می‌کند و این در حالی است که طبق برآوردهای سازمان ملل متحد، دست‌کم یک میلیون نفر از جامعه اقلیت اویغور و دیگر اقلیت‌های مسلمان در سین‌کیانگ بازداشت شده و در مراکزی نگهداری می‌شوند که پکن آن را «مرکز مقابله با افراطی‌گری» می‌نامد.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها