به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب : ۲۵۲۳۹۶

آتش سوزی در بزرگترین تولید کننده واکسن جهان

آتش سوزی در بزرگترین تولید کننده واکسن جهان
گروه جامعه: دست کم ۵ نفر در آتش سوزی در ساختمان بزرگترین تولید کننده واکسن جهان در غرب هند کشته شدند.این آتش سوزی  در ساختمان "انستیتو سرم" در پونا آغاز شد که ساخت و ساز در آن جریان دارد.این شرکت گفته که آتش سوزی بر تولید واکسن در این مکان تاثیری نداشته است.آدار پوناوالا، مدیر عامل انستیتو سرم همدردی خود را با خانواده های قربانیان این حادثه اعلام کرده است.
او گفته که این آتش سوزی بر روند تولید واکسن آکسفورد-آسترازنکا تاثیری نگذاشته است. این واکسن یکی از دو واکسنی است که دولت هند برای استفاده عموم تایید کرده است.
برنامه واکسیناسیون در هند که بزرگترین واکسیناسیون در جهان است از هفته گذشته آغاز شده است.هند در صدد است تا اوایل ماه اوت (حدود هفت ماه دیگر) ۳۰۰ میلیون را در این کشور واکسینه کند.بسیاری از کشورهای با درآمد کم و متوسط هم برای تولید واکسن آکسفورد-آسترازنکا به موسسه سرم هند وابسته هستند.
براساس اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز، هند پس از آمریکا، دومین کشور از نظر میزان افراد مبتلا به کووید۱۹ در جهان است. از زمان همه گیری ویروس کرونا بیش از ۱۰.۶ میلیون نفر در این کشور مبتلا و تقریبا ۱۵۳ هزار نفر هم جان خود را از دست داده اند.


 
برچسب ها: کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها