به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب : ۲۵۲۳۹۷

کاهش ۱۰ تا ۱۵درصدی قیمت لوازم خانگی قاچاق

کاهش ۱۰ تا ۱۵درصدی قیمت لوازم خانگی قاچاق
گروه اقتصادی: نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار کرد: با توجه به اینکه کالای خارجی ارتباط مستقیم با نرخ دلار دارد و به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند نسبت به یک ماه گذشته 10 تا 15 درصد کاهش قیمت داشته‌اند.
محمدحسین اسلامیان در مورد تاثیر کاهش نرخ ارز بر بازار لوازم خانگی گفت: کاهش قیمت دلار باعث شده که مراجعه به بازار و تقاضا کاهش پیدا کند چراکه منظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند. محصولات ایرانی ارزان‌تر نشده‌اند چراکه 70 تا 80 درصد مواد اولیه تولید از داخل است که کاهش محسوسی نداشته‌اند به همین علت تولیدات داخلی کاهش قسمت نداشته‌اند.
وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه کالای خارجی ارتباط مستقیم با نرخ دلار دارد و به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند نسبت به یک ماه گذشته 10 تا 15 درصد کاهش قیمت داشته‌اند. البته کالاهای خارجی به طور قانونی وارد کشور نمی‌شوند. این کالاها قاچاق بوده و گارانتی ندارند و از آنجا که مستقیما با نرخ ارز در ارتباط هستند ارزان‌تر شده‌اند. با توجه به اینکه قدرت خرید کاهش داشته و قیمت‌ها بالا هستند تقاضا روز به روز کاهش پیدا می‌کند. ما کالای ایرانی با کیفیت به میزان مناسب در بازار داریم و تولید می‌شود و به راحتی می‌توانند جای کالای خارجی را بگیرند. اگر قیمت مولفه‌های تولید کاهش پیدا کند تولیدکنندگان نیز می‌توانند با قیمت تمام شده کمتر کالاها را با قیمت کمتری عرضه کنند که حتی بتوانند با کالایی که به صورت قاچاق وارد می‌شود رقابت کند.
وی اضافه کرد: حمایت دولت از تولیدکنندگان می‌تواند به این امر کمک کند. اگر دولت مواد اولیه مانند فولاد و محصولات پتروشیمی را با قیمت کمتری به تولیدکنندگان دهد آنها هم می‌توانند کالای باکیفیت و ارزان تولید کنند و در نتیجه سهم قابل توجهی از بازار داشته باشند. اگر مصرف‌کننده قدرت خرید داشته باشد به راحتی می‌تواند انتخاب کند. دولت می‌تواند از طرق دیگر مانند تامین اجتماعی و مالیات و... نیز از تولیدکننندگان حمایت کنند.
اسلامیان خاطرنشان کرد: توصیه ما به مصرف‌کنندگان این است که اگر می‌خواهند کالایی بخرند حتما با گارانتی اصلی بخرند. اگر کالایی را خریداری کردند می‌توانند در سامانه جامع گارانتی صحت آن را بررسی کنند.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: لوازم خانگی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها