به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۳ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۲۵۲۴۲۲

غائله مسکن مهر امسال تمام می شود؟

غائله مسکن مهر امسال تمام می شود؟
گروه اقتصادی: شاید از ابتدا که کلنگ پروژه مسکن مهر به زمین زده شد کمتر کسی فکرش را می کرد که این طرح ۱۴ سال طول بکشد؛ اما اینگونه شد و با اینکه مسئولان گفته اند امسال پرونده این پروژه بسته می شود، آماده نبودن تعداد کمی از واحدها در پردیس، عمر این طرح را به ۱۴ سال می رساند.به گزارش ایسنا، مسئولان وزارت راه و شهرسازی قول داده اند امسال تمامی واحدهای مسکن مهر، به جز حدود ۱۲ هزار واحد شهر جدید پردیس که سال آینده تکمیل می شود را تحویل دهند. البته وعده قیچی شدن ربان مسکن مهر حداقل در چهار سال گذشته دائما تجدید شده اما با توجه به اینکه تتمه این پروژه باقی مانده است، احتمال دارد امسال قول بسته شدن پرونده آن رنگ واقعیت به خود بگیرد.محمد اسلامی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ بارها اعلام کرده که طرح مسکن مهر امسال به اتمام می رسد. او چند روز قبل گفت که با افتخار باقیمانده مسکن مهر را تا پایان امسال و اوایل سال آینده تحویل می دهیم. اخیرا هم قائم مقام او در جریان بازدید از شهر جدید پرند گفته که پایان امسال آخرین مهلت پیمانکاران برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر در کشور است. احمد اصغری مهرآبادی در حالی این قول را داده که اتمام دست کم ۱۲ هزار واحد مسکن مهر پردیس به سال آینده موکول شده است.

در سال ۱۳۸۶ که پروژه مسکن مهر کلنگ خورد این تصور از سوی مسئولان القا شد که واحدها ۱۸ ماهه تحویل می شود. حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود ۴ درصد برای آن در نظر گرفته شد که در مجموع با زیرساختهای آن هزینه ای بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان روی دست دو دولت روحانی گذاشت و البته همواره طی این سالها متقاضیان در بیم و امید خانه دار شدن قرار داشتند.به هر حال آمار و ارقام نشان می دهد پروژه مسکن مهر به روزهای تکمیل نزدیک شده است. طبق آماری که اواسط آذرماه امسال ارایه شد، از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر ۲ میلیون و ۴۵ هزار واحد معادل ۹۳ درصد از کل پروژه به بهره برداری رسیده است. ۱۲۰ هزار واحد از تعداد باقی مانده در مراحل نازک کاری، نصب انشعابات و ۶۰ هزار واحد نیز در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارند. ۹۰ هزار مسکن مهر هم دارای مشکلات حقوقی بوده و پرونده آن در محاکم قضایی است.از کل پروژه مسکن مهر، سهم دولت احمدی نژاد از تحویل واحدها ۶۹۰ هزار واحد معادل ۳۱ درصد و تا کنون سهم دولت روحانی حدود ۶۲ درصد بوده و مابقی در مرحله ساخت قرار دارد. عمده واحدهای تکمیل نشده در شهرهای اطراف تهران است که به نقل از روابط عمومی این شرکت، ۱۲ هزار واحد در پردیس و مابقی قرار است تا قبل سال جاری به بهره برداری برسد. در پردیس ۸۲ هزار واحد تعریف شده که تا کنون ۶۰ هزار واحد به افتتاح رسیده و ۱۰ هزار واحد قرار است اسفندماه تحویل شود.

در شهر جدید پرند ۹۰ هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که حدود ۱۰ هزار واحد آن باقی مانده است. در فازهای ۸ و ۹ پروژه کیسون حدود ۷۰۰۰ واحد نیمه کاره وجود دارد که مهرآبادی قول داده تا پایان بهمن ماه سال جاری به اتمام برسد. می ماند ۳۰۰۰ واحد که پیمانکاران متعهد شده اند تا پایان امسال این تعداد را تحویل دهند.در شهر جدید هشتگرد در استان البرز هم از ابتدا ۵۰ هزار واحد مسکن مهر تعریف شده بود که ۳۵ هزار دارای متقاضی موثر بود. از این تعداد تا کنون تاکنون ۲۱ هزار واحد تحویل شده و طبق گفته مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد ۱۲ هزار و ۲۹۱ مورد در قالب خودمالکی و طرح اقدام ملی مسکن قرار گرفته است. عملیات نازک کاری ۱۸۰۰ واحد باقی مانده به پایان نرسیده که با اتمام واحدهای فعال، پرونده مسکن مهر شهر جدید هشتگرد تا پایان سال بسته می شود. عمده این ۱۸۰۰ واحد دارای بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.
برچسب ها: مسکن مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها