به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۳ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۲۵۲۴۵۱

شوک بزرگ ژاپن؛بازی‌های المپیک لغو می‌شود

شوک بزرگ ژاپن؛بازی‌های المپیک لغو می‌شود
گروه ورزشی: روزنامه تایمز انگلیس در گزارشی مدعی شد حاکمان کشور ژاپن به طور خصوصی به این نتیجه رسیده‌اند که بازی‌های المپیک به دلیل شیوع ویروس باید لغو شود و تمرکز آنها برای گرفتن نخستین میزبانی در دسترس یعنی المپیک ۲۰۳۲ است.
این خبر به نقل از یکی از اعضای ائتلاف حاکم ژاپن که نامش عنوان نشده، در روزنامه تایمز منتشر شده است.ژاپن نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته کمتر تحت تاثیر شیوع ویروس قرار گرفته است اما افزایش اخیر موارد مبتلا به این کشور را به بستن مرزهای خود روی افراد خارجی و اعلام وضعیت اضطراری در توکیو و دیگر شهرها تحریک کرده است.
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۸۰ درصد مردم ژاپن نمی‌خواهند بازی‌های المپیک در تابستان برگزار شود زیرا نگرانی از هجوم ورزشکاران برای گسترش ویروس بیشتر است.این منبع آگاه به روزنامه تایمز گفت: «هیچکس نمی‌خواهد اولین نفری باشد که این خبر را اعلام می‌کند اما اتفاق نظر بر این است که انجام آن (المپیک) بسیار دشوار است. شخصاً فکر نمی‌کنم این بازی‌ها برگزار شود.»سازمان دهندگان و دولت ژاپن قبلاً قول داده بودند که مقدمات بازی‌ها را که قرار است در ۲۳ جولای آغاز شود، ادامه دهند.
نخست وزیر «یوشی‌هیده سوگا» این هفته گفت که این رویداد نمایشی «امید و شجاعت را به جهان می‌آورد.»
«توماس باخ» رئیس کمیته بین المللی المپیک هم  بار دیگر بر تعهد خود به برگزاری بازی‌ها در سال جاری تأکید کرد: «ما در این لحظه هیچ دلیلی نداریم که باور کنیم بازی‌های المپیک توکیو در ۲۳ جولای در ورزشگاه المپیک توکیو افتتاح نمی‌شود.»
برچسب ها: المپیک 2020
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها