به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۳ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۲۵۲۴۶۴

تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف قارچ

تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف قارچ
گروه علمی: محققان می‌گویند مصرف قارچ می‌تواند فواید بی شماری برای بدن داشته باشد.قارچ‌ها یکی از مفیدترین محصولات غذایی هستند که انسان‌ها می‌توانند آن‌ها را در رژیم غذایی خود قرار دهند. تحقیقات متعدد فواید بی شمار قارچ برای پوست، مو، سلامت بدن و ذهن را تایید کرده است.اصلی‌ترین دلایلی که باید به طور مستمر قارچ مصرف کنید شامل موارد ذیل می‌شود:
 
۱- تامین ویتامین D
قارچ‌ها از جمله مواد غذایی هستند که خود اقدام به تولید ویتامین D می‌کنند و سرشار از این ویتامین هستند. ویتامین D برای سلامت بدن و نیز جذب کلسیم بسیاری ضروری است. گرچه بدن خود توانایی تولید ویتامین D را در معرض نور خورشید دارد، اما در فصول سرد سال که نور خورشید کم است و افراد از لباس‌های بیشتری استفاده می‌کنند، نور کافی به بدن برای ساخت این ویتامین نمی‌رسد. از این رو، مصرف قارچ برای تامین ویتامین D توصیه می‌شود.

۲- مزه شبیه به گوشت
از آنجا که قارچ مزه‌ای شبیه به گوشت دارد، می‌تواند یکی از جایگزین‌های مناسب برای گوشت قرمز محسوب شود. بخصوص افرادی که دارای کلسترول بالا و بیماری‌های زمینه‌ای مانند نقرس هستند می‌توانند قارچ را جایگزین گوشت کنند.

۳- غنی از سلنیوم
قارچ‌ها یکی از منابع غنی از سلنیوم هستند. این ماده معدنی شبیه به آنتی اکسیدان در بدن عمل کرده و از آسیب دیدن سلول‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین سلنیوم نقشی مهم در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

۴- کمک به کاهش وزن
قارچ دارای کالری بسیار پایینی است بطوری که ۵ عدد قارچ تنها ۲۰ کالری انرژی دارد. همچنین مصرف قارچ می‌تواند باعث کاهش اشتها شود. تحقیقات نشان داده است افرادی که از قارچ به عنوان پیش غذا استفاده می‌کنند به میزان کمتری کالری از وعده غذایی دریافت می‌کنند.از دیگر فواید قارچ می‌توان به ترکیب شدن مناسب آن با سایر مواد غذایی و به ویژه گوشت اشاره کرد. می‌توانید برای کاهش مصرف گوشت خود، حجم قارچ بیشتری به آن اضافه کنید. با این کار، علاوه بر دریافت فواید بی شمار قارچ، می‌توانید به کاهش وزن خود و نیز جلوگیری از مصرف بیش از حد گوشت کمک کنید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها