به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۳ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۲۵۲۴۶۵

خواص شگفت انگیز جو دوسر برای سلامت بدن

خواص شگفت انگیز جو دوسر برای سلامت بدن
گروه علمی: مصرف جو دوسر می‌تواند باعث کاهش کلسترول بد و تنظیم قند خون شود. جو دوسر یکی از مواد غذایی است که امروزه به طور گسترده مصرف می‌شود. جو دوسر یکی از انواع غلات کامل بوده که غنی از فیبر محلول است. فیبر به طور موثر می‌تواند باعث کاهش کلسترول بد خون شود همچنین به دلیل ایجاد حس سیری در فرد، می‌تواند به کاهش وزن افراد کمک کند.به دلیل فواید بی شمار جو دوسر، افزودن آن به رژیم غذایی توصیه می‌شود. از جمله اصلی‌ترین این دلایل می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
 
۱- فاقد گلوتن
گلوتن پروتئینی است که در بسیاری از غلات مانند گندم و جو دیده می‌شود. این ماده باعث کش آمدن خمیر و تُرد شدن فرآورده‌های آن می‌شود. با این حال، برخی افراد بدون آنکه خود بدانند به این ماده حساسیت دارند. با این حال، خبر خوشحال کننده این است که جو دوسر فاقد گلوتن است. از این رو، این افراد می‌توانند بدون نگرانی آن را مصرف کنند.

۲- دارای فیبر است
فیبر فواید بی شماری برای بدن دارد. افرادی که از مشکلات گوارشی و به ویژه یبوست رنج می‌برند می‌توانند از جو دوسر به دلیل فیبر بالا استفاده کنند. فیبر محلول با جذب آب، حرکت مواد غذایی در روده را تسهیل کرده و مانع از ابتلا به یبوست می‌شود همچنین فیبر باعث کاهش کلسترول بد خون، تقویت پروبیوتیک (باکتری‌های مفید روده)، و کاهش وزن می‌شود.

۳- تنظیم قند خون
جو دو سر به دلیل آنکه جزو غلات کامل محسوب می‌شود و دارای فیبر بالایی است، مصرف آن در افراد مبتلا به دیابت باعث افزایش سریع قند خون نمی‌شود. فرآیند هضم غلات کامل در دستگاه گوارش به آرامی صورت می‌گیرد و همین امر باعث افزایش تدریجی قند خون می‌شود.از دیگر فواید مصرف جو دوسر می‌توان به کمک به تنظیم فشار خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان اشاره کرد.
برچسب ها: جو دوسر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها