به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۳ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۲۵۲۴۶۶

از علائم مرگبارترین سرطان جهان چه می‌دانید؟

از علائم مرگبارترین سرطان جهان چه می‌دانید؟
گروه علمی: متخصصان انگلیسی به تشریح علائم ابتلا به سرطان ریه پرداختند. سرطان ریه مرگبارترین سرطان در جهان است و سالانه بیش از دو میلیون نفر را به کام مرگ می‌کشاند. سبک زندگی، مصرف دخانیات، و نیز زندگی در شهر‌های صنعتی و آلوده از دلایل اصلی ابتلا به این سرطان مرگبار است.شدت مرگبار بودن سرطان ریه ارتباط مستقیمی با زمان تشخیص این بیماری دارد. هر چه افراد بتوانند این سرطان را زودتر تشخیص دهند، از گسترش آن جلوگیری کرده و می‌توان آن را درمان کرد. رایج‌ترین علامت ابتلا به سرطان خون هموپتیز یا خلط خونی است. در این حالت با سرفه، خون یا خلط سینه خونی از ناحیه حنجره، نایژه و ریه‌ها بیرون می‌آید.با این حال، هر خلط خونی نشان دهنده ابتلا به سرطان ریه نیست. ممکن است این خلط خونی ناشی از سینوس ها، نارسایی قلبی و تنگی دریچه میترال باشد. خلط خونی که از ریه‌ها منشا شده به دلیل دارا بودن اکسیژن به رنگ سرخ روشن بوده و کف آلود است.
 
از دیگر علائم ابتلا به سرطان ریه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
۱- سرفه‌های دائمی که بیش از ۳ هفته طول بکشد
۲- تغییر در سرفه‌های بلند مدت
۳- عفونت سینه که با گذشت زمان بهتر نمی‌شود
۴- تشدید تنگی نفس و یا خش خش سینه
براساس اعلام مرکز سلامت همگانی انگلیس، در صورت مشاهده علائم بالا در گام نخست باید به یک پزشک عمومی مراجعه کنید. پزشک پس از مشاهده علائم و معاینه بالینی، برای شما آزمایشات لازم را تجویز خواهد کرد. در صورتی که پزشک عمومی شرایط شما را وخیم تشخیص دهد، شما را به پزشک متخصص رجوع خواهد داد.
برخی عوامل می‌تواند خطر سرطان ریه را بالا ببرد. اصلی‌ترین عامل خطرناک در این سرطان، استعمال دخانیات است. ۷ نفر از هر ۱۰ فردی که در انگلیس به سرطان ریه مبتلا می‌شوند سابقه استعمال دخانیات داشته اند. از دیگر موارد خطرناک که می‌تواند منجر به سرطان ریه شود می‌توان به حضور در محیط دارای آزبست (پشم شیشه)، سیلیس و دود ناشی از سوخت‌های فسیلی اشاره کرد.
برچسب ها: سرطان ریه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها