به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۳ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۲۵۲۴۶۷

۷ نشانه که زنگ خطر مشکلات روده است

۷ نشانه که زنگ خطر مشکلات روده است
گروه علمی: روده انسان از آنچه تصور می‌شود پیچیده‌تر است و تأثیر زیادی بر سلامت کل بدن دارد. روده سالم به داشتن سیستم ایمنی قوی، سلامت قلب، سلامت مغز، بهبود خلق و خو، خواب درست، جلوگیری از ابتلا به برخی سرطان‌ها و هضم موثر کمک کند. در این گزارش ۷ نشانه می خوانیم که نشان می‌دهد این اندام  به توجه بیشتری نیاز دارند.

۱. ریزش مو
اگرچه ریزش مو به طور روزمره طبیعی است اما ریزش بیش از حد مو و ظاهر شدن لکه‌های طاسی بسیار هشدار دهنده است. ریزش مو اغلب با استرس همراه است. متخصصان پزشکی دریافته‌اند که فراتر از استرس، روده ممکن است مسئول ریزش مو‌ها باشد. به این دلیل که این ارگان  وظیفه تولید ویتامین B۷ یا بیوتین را دارد که از ریزش مو و بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

۲. نوسان وزن

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مدام با وزن خود دست و پنجه نرم می‌کنید و رژیم‌های متعدد را آزمایش کرده‌اید، ممکن است لازم باشد بدن خود را دوباره مورد بررسی قرار دهید. یکی از دلایل افزایش و کاهش وزن که مردم واقعاً جدی نمی‌گیرند، سلامت روده است. روده‌ای که به درستی کار نکند، نه تنها نمی‌تواند مواد مغذی مورد نیاز بدن را جذب کند، بلکه منجر به کمبود مواد مغذی و عدم توانایی در تنظیم قند خون و چربی می‌شود. 

۳. هضم نکردن غذا 

دستگاه گوارش وظیفه تجزیه غذا و دفع سموم از بد را دارد؛ هنگامی که روده ما بیمار است، بدن نمی‌تواند سموم را به درستی از بین ببرد و باعث می‌شود که نسبت به غذا‌های خاص واکنش نشان دهیم.

۴. ولع خوردن برخی غذا‌ها
روده‌ای که قادر به پردازش غذا نباشد، می‌تواند عدم تعادل ایجاد کند و همین عامل  باعث افزایش ولع مصرف در گروه غذایی ناسالم از قند‌ها و چربی‌ها شود.

۵. اختلال خواب

برای اینکه بتوانیم خوب بخوابیم، به هورمونی به نام سروتونین نیاز داریم. سروتونین، همچنین به عنوان هورمون حس خوب شناخته می‌شود. بدون عملکرد مناسب روده که مسئولیت تولید بخش زیادی از این هورمون را دارد، ممکن است برای خوابیدن دچار مشکل شویم.

۶. بروز مشکلات پوستی

روده ما اولین خط دفاعی در هنگام مبارزه با بیماری‌ها در بدن است. آنزیم‌های معده و اسید نه تنها غذای ما را تجزیه بلکه برای جلوگیری از بروز عفونت، آن را تمیز و استریل می‌کنند. وقتی روده شما به شکلی که باید عمل نمی‌کند، قادر به پردازش صحیح غذایی که می‌خورید، نیست؛ روندی که می‌تواند منجر به بیماری‌های پوستی مانند اگزما و سایر تحریکات پوستی شود.

۷. مشکلات گوارشی

با توجه به این واقعیت که یک روده ناسالم قادر به پردازش صحیح غذا نیست، ممکن است به طور مداوم و با حس ناراحتی معده به دستشویی برویم. به غیر از اسهال، علائم دیگری مانند نفخ و گاز یا دل درد و یبوست می‌تواند نشانه عدم سلامت روده‌ها باشد.
برچسب ها: روده بزرگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها