به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۳ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۲۵۲۴۷۱

وضعیت فراقرمز كرونایی در اتحادیه اروپا

وضعیت فراقرمز كرونایی در اتحادیه اروپا
گروه بین الملل: پس از چهارساعت بحث درباره چگونگی ادامه مقابله با پاندمی، سران کشورهای اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیدند که مرزهایشان را همچنان باز بگذارند تا در کار بازار داخلی اروپا و نیز کسانی که به دلایل شغلی بین کشورهای اتحادیه در رفت و آمدند، خللی وارد نشود. همچنین برای وضعیت کنونی برخی کشورها درجه‌ای بالاتر از قرمز با عنوان قرمز تیره تعیین شد.
کشورهای اتحادیه اروپا و سران آنها در بالاترین حد درگیر موتاسیون جدید ویروس کرونا هستند. بیش از همه پرتغال و ایرلند درگیر ویروس جهش‌یافته کرونا هستند. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پیش از این  گفته بود در صورتی که کشورهای همسایه برای جلوگیری از شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا اقدامات لازم را انجام ندهند، بستن مرزها به عنوان آخرین گزینه روی میز است.
در عین حال برای مناطقی از اتحادیه اروپا که وضعیت شیوع پاندمی بدتر و ویروس کرونا به شدت فعال است، درجه‌بندی جدیدی با نام قرمز تیره مقرر شد. به گفته اورزولا فون درلاین، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا این مناطق باید محدودیت‌های بیشتری را اعمال کنند.فون درلاین از نیاز مقررات هدفمند یاد کرد و گفت که تصمیمات در این باره باید توسط کشورهای عضو گرفته شود. کمیسیون اتحادیه اروپا در روزهای آتی پیشنهادات مشخصی در این باره ارائه خواهد کرد.
موضوع دیگری که درباره آن در سران کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم‌گیری شد این بود که از گواهی واکسیناسیون نباید به عنوان مجوز سفر توریستی استفاده شود. این تصمیم اما شامل کشورهایی که درآمدشان وابسته به توریسم است نمی‌شود؛ از جمله یونان، پرتغال و اسپانیا.
کشورهای اتحادیه همچنین درباره مشکلات توزیع و ارسال واکسن کرونا صحبت کردند. به گفته فون درلاین، سران اتحادیه به دنبال ثبات و قابل پیش‌بینی بودن ارسال واکسن کرونا هستند. این موضوع پس از آن نگران کننده شد که شرکت فایزر به طور ناگهانی اعلام کرد سفارشات واکسن اروپا را موقتا ارسال نمی‌کند.رییس کمیسیون اتحادیه اروپا تصریح کرد که تا تابستان باید ۷۰ درصد شهروندان اتحادیه واکسینه شده باشند.شارل میشل رییس شورای اروپا نیز گفت که کشورهای اتحادیه باید در دو جبهه هم زمان مبارزه کنند: واکسیناسیون بیشتر و مقررات شدیدتر.
سران کشورهای اتحادیه اروپا همچنین در این باره که کشورهای خارج اتحادیه نیز باید به واکسن کرونا دسترسی داشته باشند گفتوگو کردند. در این باره قرار شد کمیسیون اروپا برنامه‌ریزی کند.


 
برچسب ها: اتحادیه اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها