به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۳ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۲۵۲۴۷۲

۵ میلیون نفردر پی تمدید حق اقامت در بریتانیا

۵ میلیون نفردر پی تمدید حق اقامت در بریتانیا
گروه بین الملل:چهارمیلیون و ۹۰۰هزار نفر از شهروندان اتحادیه اروپا برای حفط حق تردد و سفر بدون ویزا به بریتانیا، تقاضا داده‌اند.
وزارت کشور بریتانیا با اعلام این آمار، از رد ۳۴هزار درخواست و پاسخ مثبت به ۴/۴میلیون متقاضی خبر داد.شهروندان اتحادیه اروپا بعد از برگزیت و خروج کامل بریتانیا از اتحادیه، حق تردد آزاد و بدون ویزا به این شبه‌جزیره را ندارند.
اما آن دسته از کسانی که تا قبل از ۳۱ دسامبر۲۰۲۰ در انگلستان ساکن بوده‌اند، می‌توانند از وزارت کشور تقاضا کنند که امکان رفت و آمد بدون تشریفات اداری را برای آنها فراهم کند.
توافق برگزیت، چنین حقی را برای این دسته از افراد در نظر گرفته و لندن به شهروندان سوئیس یا حوزه یورو تا ۳۰ ژوئن برای ارسال درخواست‌هایشان مهلت داده است.
بر این اساس، متقاضیانی که مورد پذیرش قرار می‌گیرند، از همان حقوق سابق مربوط به پیش از برگزیت برخوردار خواهند بود. تا کنون و سه هفته پس از خروج بریتانیا از اتحادیه، چهارمیلیون و ۹۰۰هزار نفر در این زمینه تقاضا داده‌اند که ۴/۴ میلیون تقاضا مورد قبول واقع شده است.وزارت کشور بریتانیا روشن نکرده که علت رد تقاضای ۳۴ هزار نفر چیست.
یک هفته قبل از این، مرکز آمار اقتصادی در لندن اعلام کرده بود که ده‌ها هزار نیروی کار خارجی که در خلال همه‌ٰگیری کرونا بیکار شده بودند، بریتانیا را ترک کرده و ترجیح داده‌اند که به جای انتظار برای اشتغال دوباره به زادگاه‌های خود برگردند.این در حالی است که اقتصاد بریتانیا به شدت به نیروی کار خارجی  نیاز دارد و سخت‌تر شدن قوانین و مقررات مهاجرت و تردد در شبه‌جزیره می‌تواند پیامدهای بحران کرونا را تشدید کند.


 
برچسب ها: اتحادیه اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها