به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۴ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۲۵۲۶۰۴

تائید صلاحیت نخستین رئیس سیاهپوست پنتاگون

تائید صلاحیت نخستین رئیس سیاهپوست پنتاگون
گروه بین الملل: لوید جی آستین، فارغ التحصیل وست ‌پوینت، آکادمی علوم نظامی آمریکا پس از ۴۱ سال خدمت تأیید مجلس سنا را به دست آورد و به عنوان نخستین وزیر دفاع سیاه پوست در کشورش معرفی شد.
لوید آستین در سال ۲۰۱۲ به عنوان نخستین فرد سیاه پوست به سمت جانشین فرمانده ستاد ارتش آمریکا منصوب و در سال ۲۰۱۶ از خدمت بازنشسته شده بود.
لوید آستین در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در بغداد بود. جو بایدن که در آن زمان معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا بود، در جریان عملیات خروج نیروهای آمریکایی از عراق، با این فرمانده نظامی همکاری نزدیک داشت. نیروهای آمریکایی در آن زمان به طور کامل از عراق خارج شدند تا این که با ظهور داعش در سال ۲۰۱۴ و تصرف بخش‌های وسیعی از عراق به دست این گروه تروریستی، بار دیگر به این کشور بازگشتند.تخصص و تجربه ژنرال آستین در بیشتر دوران خدمتش، به ویژه زمانی که به درجات ارشد افسری رسید، منطقه خاورمیانه بوده است و از او به عنوان معمار اصلی راهبرد ارتش آمریکا برای شکست داعش در عراق و سوریه نام برده می‌شود.
وزیر دفاع جدید آمریکا گفته است که ضمن رایزنی با کارشناسان غیرنظامی، «به سرعت» اقدامات لازم برای کمک ارتش برای مهار کرونا و عملیات واکسیناسیون را آغاز خواهد کرد. وی همچنین از اراده خود برای حذف رفتارهای «افراطی» و «نژادپرستانه» در درون نیروهای نظامی خبر داده است.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها