به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۴ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۲۵۲۶۵۹

حسین کیوان درگذشت

حسین کیوان درگذشت
گروه فرهنگی: حسین کیوان، آهنگساز، شاعر و نوازندۀ تنبک و سنتور، غروب روز گذشته به دلیل بیماری سرطان درگذشت.
سعید مزدک، هنرمند باسابقۀ موسیقی اصفهان با اعلام این خبر گفت: اصل هنرمند بودن، بااخلاق بودن است و استاد کیوان این خصیصه را داشت. احترامی که این هنرمند برای جوانان قائل بود، او را به پدر دل‌سوختۀ جامعۀ موسیقی اصفهان بدل کرده بود.وی ادامه داد: ساز تخصصی استاد کیوان تنبک بود اما در نواختن سنتور هم تبحر داشت و آهنگسازی نیز انجام می‌داد. او سال‌ها مدیر آموزشگاه موسیقی مبینا بود.

این هنرمند تصریح کرد: از سال ۱۳۹۵ بنده سرپرستی گروهی با عنوان «خسروان نغمه‌پرداز» را بر عهده داشتم که متشکل از پیشکسوتان موسیقی اصفهان بود و در هنرسرای خورشید اصفهان به‌صورت منظم فعالیت داشتیم. استاد کیوان هم جزو همین گروه بود و حالا جای او بسیار خالی است.مزدک یادآور شد: به دلیل شیوع ویروس کرونا جلسات گروه «خسروان نغمه‌پرداز» تعطیل‌شده و بنده به‌صورت تلفنی با اعضا در ارتباطم. روز گذشته هم با دکتر کیوان تماس گرفتم اما همسرشان پاسخ دادند و صدای فریادی که استاد از سر درد می‌کشید پس‌زمینۀ این گفتگو بود. غروب خبر رسید که ایشان از دنیا رفته و بسیار متأثر شدم که دست زمانه، چنین گلچین است.

وی با اشاره به اینکه خاطرات استاد کیوان در کتابی با عنوان «چگونگی راه‌یابی به موسیقی اصیل ایرانی» منتشرشده، ابراز امیدواری کرد که فرزندان استاد کیوان در موسیقی مش و منش پدرشان را دنبال کنند و همچون او نامی نیک از خود به یادگار بگذارند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها