به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۲۵۲۶۶
انتقاد سرمربی پرسپولیس را قبول داریم

صالحی: تبرئه دایی بر اساس عدالت و شرع!

گروه ورزشی: رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: براساس عدالت و شرع رای تبرئه دایی را صادر کردیم چراکه قاضی باید این شهامت را داشته باشد که اگر بعد از صدور رای، مشخص شد فرد تخلف نکرده، از آن عدول و رای را نقض کند.
صالحی: تبرئه دایی بر اساس عدالت و شرع!
علیرضا صالحی در واکنش به انتقاد خوش نظر سرپرست تیم سایپا از بخشیده شدن محرومیت علی دایی اظهار داشت: در این باره علی دایی پاسخ او را در نشست خبری بعد از بازی با سایپا داد و ما نیز در کمیته استیناف توضیحات لازم را برای روشن شدن افکار عمومی اعلام کردیم. ضمن آنکه دایی در نشست خبری خود از کمیته استیناف تشکر کرده و به این موضوع اشاره داشته که امکان تفاوت صحبت‌های مطرح شده از سوی وکیل با خود فرد وجود دارد. وی ادامه داد: این موضوع درستی است چراکه گاهی مربیان و افراد دیگر به دلیل تجمع نمایندگان رسانه‌های گروهی در روز رسیدگی به پرونده مقابل فدراسیون، در این جلسه حاضر نمی‌شوند و در این مورد هم بعد از آنکه در نشست روز سه شنبه با وکیل دایی به نتیجه قانع کننده‌ای نرسیدیم، در ادامه با حضور خود دایی و در نشستی یک ساعت و نیمه مشخص شد که او قصد توهین به سپاهان را نداشته و موارد مطرح شده در قالب همان افشاگری‌های دایی بوده است.

رئیس کمیته استیناف خاطرنشان کرد: با مقایسه مطالب منتشر شده در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها و موارد نمایش داده شده در صدا و سیما به این نتیجه رسیدیم که گزیده‌هایی از صحبت‌های دایی منتقل شده و با بررسی اظهارات کامل او به این نتیجه رسیدیم که توهینی به سپاهان صورت نگرفته است. ما براساس عدالت و شرع رای تبرئه را صادر کردیم چراکه قاضی باید این شهامت را داشته باشد که اگر بعد از صدور رای، مشخص شد فرد تخلف نکرده، از آن عدول و رای را نقض کند.

صالحی در مورد اینکه بخشش دایی به بحث او در مورد اعمال نشدن قانون برای دیگر افرادی که مصاحبه انتقادی کردند، ارتباط دارد، گفت: بر اجرای قانون مُصر هستیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که دایی مستحق این رای نیست اما انتقادی که دایی در این زمینه داشته نیز بحث درستی بوده و این انتقاد وارد است. باید قانون برای همه یکسان باشد. این خواسته‌ای است که ما هم از کمیته انضباطی داریم چراکه احضار در این باره بر عهده کمیته انضباطی است و کمیته استیناف تنها زمانی که به حکم اعتراض می‌شود، صلاحیت ورود دارد.

وی ادامه داد: در آئین نامه انضباطی برای فصل آینده تغییراتی خواهیم داشت از جمله آنکه هر فردی در حطیه صلاحیت خود اجازه صحبت دارد. سرمربی در مصاحبه درباره مسائل فنی صحبت کند و سرپرستی هم اگر انتقادی به داوری دارد نباید آن را در رسانه اعلام کرده بلکه باید به صورت کتبی آن را به فدراسیون منعکس کند. با این اصلاح آئین نامه می توانیم فرهنگ خوبی را حاکم کنیم.

صالحی در مورد اینکه رای اولیه صادر شده از سوی کمیته استیناف درباره دایی قطعی بوده و چگونه بار دیگر نقض شده، گفت: بله این رای قطعی بوده اما بر طبق ماده 29 آئین نامه انضباطی هر فردی اجازه اعاده دادرسی در مورد رای استیناف را دارد و این ارفاقی است که قانونگذار در نظر گرفته است. این قانون حتی در آئین دادرسی کشور هم جاری است و درخواست اعاده دادرسی منع قانونی ندارد.

رئیس کمیته استیناف یادآور شد: رای فعلی که بعد از اعاده دادرسی صادر شده اما نهایی بوده و دیگر قابل اعتراض نیست که البته سخنگوی باشگاه سپاهان هم اعلام کرده این باشگاه نظری در این ارتباط ندارد. وی در مورد اینکه رئیس ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال از اعضای کمیته استیناف خواسته اطلاعات خود را بالاتر ببرند، خاطرنشان کرد: چنین حرفی از او نشنیده‌ام و نمی دانم که آیا این حرف مطرح شده است یا نه.

رئیس کمیته استیناف همچنین در واکنش به اینکه حجت الاسلام علیپور اعلام کرده مربیان با پرداخت یک چهلم از رقم قرارداد خود می توانند هر جلسه محرومیت خود را بخرند، گفت: من چنین چیزی در آئین نامه و مواد قانونی ندیدم. بهتر است مستند صحبت شود و بگویند کجا چنین ماده قانونی وجود دارد تا اذهان عمومی روشن شود. صالحی در پایان گفت: از صدا و سیما و به ویژه برنامه های ورزشی و تخصصی فوتبال استدعا دارم در کنار کارشناسان داوری از حضور کارشناسان حقوقی نیز در برنامه خود استفاده کنند تا بدون هرگونه غرض ورزی و با اطلاعات کامل و با آشنایی به مسائل حقوقی در موارد قانونی مطرح شده اطلاع رسانی شود.

۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۴:۱۶
این هم از جک سال نو میلادی (190272)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۶:۳۸
قهرمانی باید به دادگاه شکایت کند واعاده حیثیت کند .مثل اینکه همه اقایان پاکند . این هم یک فوتبال پاک ناب. (190305)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۸:۰۶
وقتی دائی گفت "بزرگتر از صالحی هم کاری نمی توانند بکنند" این یعنی یک دادخواست جدید علیه دائی. از دادخواست جدید که خبری نشد هیچ دادخواست قبلی هم به هوا رفت!!!!!!! (190343)