به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۴ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۲۵۲۶۸۵

دشمنان قسم خورده دنبال ژن ایرانی‌هاهستند

دشمنان قسم خورده دنبال ژن ایرانی‌هاهستند
گروه سیاسی: رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت مجلس شورای اسلامی گفت: حرکات دشمن نگران کننده است با توجه به اینکه آن‌ها دشمنان قسم خورده کشورمان هستند ممکن است دست به هر اقدامی بزنند تا به ژن ایرانی‌ها دسترسی پیدا کنند تا مشکلاتی را برای ملت ایران به وجود بیاورند.
حسینعلی شهریاری گفت: بیاناتی که رهبر معظم انقلاب درباره خرید واکسن کرونا داشتند قطعا بر پایه علمی است، زیرا معظم له وقتی مسائلی را به طور عموم مطرح می‌کنند حتما برگرفته از نقطه نظرات کارشناسان و دانشمندان این حوزه است که به ایشان منتقل می‌شود. این که می‌گویند ایشان مسائل را سیاسی کرده اند اصلا بدین گونه نیست، زیرا مسئله واکسن یک امر مهم است که نباید با آن نگاه سیاسی داشت.اما شرکت فایزر در سطح دنیا شرکتی خوش نام در تولید واکسن نبوده و نیست که این بر همگان ثابت شده است حتی تولید واکسن کرونای این شرکت مراحل بالینی اساسی را طی نکرده است و فقط به خاطر فشار‌هایی که ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۰ داشت این واکسن فوری به بازار آمد.از این رو مراحل بالینی که باید یک واکسن طی کند طی نکرده است. استدلال این صحبت این است که از ابتدای این پاندمی شاهد بودید که حتی سازمان بهداشت جهانی موسوم به WHO و خیلی از کشور‌ها بیان می‌کردند که تولید قطعی واکسن بین یک تا یک و نیم سال زمان خواهد برد از این رو نمی‌شود به واکسن کرونای شرکت فایزر اطمینان کرد، زیرا مراحل تکمیلی بالینی خود را سپری نکرده است.
در ضمن رهبر معظم انقلاب فرمودند که خرید واکسن از کشور‌های انگلستان، امریکا و فرانسه، چون فرانسه هم به خاطر خون‌های آلوده که منجر به پدید آمدن بیماری ایدز در کشور شد ممنوع است، ولی ایشان فرمودند اگر نیازی به تهیه واکسن از خارج بود به غیر از این ۳ کشور خرید از کشور‌های دیگر آزاد است.
وی افزود: ما هیچ موقع سلامت مردم را به مسائل سیاسی گره نمی‌زنیم آن کسی که این مسائل را سیاسی می‌کند کشور‌های غربی هستند مثلا درباره پانسمان بیماران پروانه‌ای به دلیل اداعی بی اساس تحریم ها از ما دریغ کردند یا در آغاز این اپیدمی اجازه ندادند ایران به محصولات بهداشتی اعم از ماسک یا دارو دسترسی پیدا کند اکنون هم دریغ می‌کنند با وجود چنین حرکاتی آدم متعجب می‌شود که واقعا آن‌ها دلسوز ملت ایران هستند و می‌خواهند واکسن به ایران بدهند؟بالاخره مسئله واکسن فایزر را می‌توان یک مسئله بیوتروریسم دانست از این رو باید در داخل به جایی برسیم که تمامی واکسن‌ها را در داخل تولید کنیم و نیازی دیگر به خارج از مرز‌ها نداشته باشیم، چون امروز بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است فردا بیماری جدید دیگر ممکن است اتفاق بیفتد به همین دلیل باید در داخل در تولید واکسن خودکفا شویم.



 
مرجع : خبرگزاری دانشجو
برچسب ها: واکسن کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها