کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مجازات سنگین برای عاملان مرگ ۳۹ پناهجو

4 بهمن 1399 ساعت 16:13


گروه بین الملل:یک دادگاه کیفری در لندن احکام چهار تن از دست اندکاران قاچاق انسان را صادر کرد.
آنها مسئول مرگ ۳۹ پناهجو در محفظه عقب یک کامیون هستند. دادگاه برای دو رهبر باند قاچاقچی به جرم قاچاق انسان و قتل سهل انگارانه آنها مجازات زندان به مدت ۲۷ و ۲۰ سال در نظر گرفت. راننده کامیون به ۱۳ سال و چهار ماه و نفر چهارم به ۱۸ سال زندان محکوم شدند.
قاضی دادگاه حکم خود را با این استدلال توجیه کرد که تمایل قربانیان برای ورود غیرقانونی به بریتانیا هیچ بهانه‌ای برای آنچه برای آنها رخ داده است نمی‌تواند باشد. بر اساس همین حکم قاچاقچیان باید حداقل دو سوم محکومیت خود را قبل از آزادی مشروط در بازداشت به سر ببرند. این زمان معمولا فقط نیمی از سال‌های محکومیت است.اکتبر سال ۲۰۱۹ ماموران پلیس بریتانیا اجساد مهاجرانی از ویتنام را در یک کانیتنر در نزدیکی لندن کشف کردند. اجساد متعلق به ۳۱ مرد و هشت زن بود که هر کدام بیش از ۱۰ هزار یورو برای ورود غیرقانونی به بریتانیا به قاچاقچیان پرداخت کرده بودند. آنها در مسیر بلژیک به بریتانیا و به دلیل گرمای زیاد در فضای بسته عقب کامیون خفه شده بودند.این مهاجران تلاش کرده بودند از کامیون خارج شوند و از مرگ فرار کنند. آنها تا آخرین لحظه با تلفن‌های همراه خود پیام‌های خداحافظی ارسال کرده بودند. پلیس بریتانیا هنگام کشف اجساد گفته بود با یکی از فجیع‌ترین صحنه‌ها روبرو شده است. این ماجرا یادآور فاجعه‌ای است که در سال ۲۰۱۵ رخ داد و پلیس اتریش اجساد ۷۱ نفر را در کامیونی یخچال‌دار در نزدیکی مرز مجارستان پیدا کرد که همه خفه شده  بودند. در میان قربانیان چهار کودک بودند.
راننده کامیون یاد شده که نام "کامیون مرگ" گرفت ۲۵ ساله و اهل ایرلند شمالی است. این کامیون سال ۲۰۰۷ در بندر وارنا در بلغارستان به ثبت رسیده بود. پلیس بریتانیا بعد از بازداشت راننده کامیون به جستجوی دو برادر ۳۴ و ۴۰ ساله رفت که در جمهوری ایرلند یک شرکت حمل و نقل دارند.در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰  بیش از ۲۱۱۷۳ پناهجو که تلاش کردند توسط باندهای قاچاق از راه دریا خود را به اروپا برسانند جان خود را از دست دادند.

 


کد مطلب: 252691

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/252691/مجازات-سنگین-عاملان-مرگ-۳۹-پناهجو

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir