کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش آمارکرونا دربرخی شهرستان‌های خوزستان

4 بهمن 1399 ساعت 16:57


گروه جامعه: استاندار خوزستان با اشاره به افزایش موارد کرونا در برخی شهرستان ها، بر لزوم مداخله سریع فرمانداران این شهرستان‌ها تاکید کرد.غلامرضا شریعتی در چهل و ششمین نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (چهارم بهمن ماه) در استانداری انجام شد، اظهار کرد: در حال حاضر خوزستان در وضعیت آبی قرار دارد و تنها یک شهرستان این استان در وضعیت آبی قرار ندارد.به گزارش ایسنا، وی افزود: روند بیماری در برخی شهرستان ها کاهشی و برخی شهرستان ها افزایشی است. در شهرهای آبادان، شوش، دشت آزادگان، دزفول، اندیکا، آغاجاری، مسجدسلیمان، رامشیر، شادگان، هندیجان، بهبهان و هویزه روند بیماری نسبت به هفته قبل افزایشی بوده است که باید فرمانداران سریع مداخله کنند زیرا ممکن است در هفته های آتی موارد فوتی این شهرستان ها افزایش یابد.استاندار خوزستان تصریح کرد: سریعا باید چرخه انتقال در این شهرستان ها قطع و رعایت پروتکل ها افزایش یابد.شریعتی گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا در زمینه رفع محدودیت ها تصمیم گیری می شود. تصمیم گیری سر خود در این زمینه شاید منافع محلی داشته باشد اما به هرج و مرج و بی نظمی منجر می شود بنابراین ملاک تصمیم گیری، ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا است.

استاندار خوزستان با اشاره به کاهش فاصله گذاری اجتماعی در مراکز عمومی، گفت: یکی از ابزارهای مهم و موثر در کنترل انتشار ویروس، رعایت فاصله گذاری اجتماعی است که در مراکز عمومی باید به این موضوع توجه بیشتر و نظارت تشدید شود. کاهش فاصله گذاری اجتماعی پیام خوبی برای مدیریت بیماری ندارد.وی تصریح کرد: همچنین وجود تهویه مطبوع در مراکز عمومی به ویژه در مراکز تهیه و توزیع غذا، یک ضرورت است که باید مسئولان بهداشت به این مهم به عنوان یک اولویت نظارتی بیشتر توجه کنند.

استاندار خوزستان بیان کرد: همچنین در برخی شهرستان ها، میزان رعایت اکثر شاخص های تعریف شده توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حد انتظار نبوده است که باید لیست این شهرستان ها تهیه و جهت اعلام خطر به فرمانداران اخطار داده شود.شریعتی ادامه داد: فرمانداران این شهرستان ها باید سریع علت پایین بودن میزان رعایت شاخص ها را بررسی و نسبت به جبران آن اقدام کنند.وی بیان کرد: رها کردن یا بی توجهی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در بیماری های عفونی، شوخی بردار نیست و ممکن است ناگهان با انفجار بیماری مواجه شویم.استاندار خوزستان افزود: حفظ شرایط به دست آمده کمتر از به دست آوردن شرایط اهمیت ندارد. بنابراین باید همه به حفظ و حتی بهبود شرایط توجه کنند و غفلت از هیچ کسی پذیرفته نیست.
شریعتی گفت: همچنین دستگاه های پشتیبان در اجرای طرح شهید سلیمانی تا پایان اجرای این طرح باید به وظایف خود عمل کنند و کوتاهی در این زمینه به هر بهانه ای پذیرفته نیست.وی ادامه داد: برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانسی نیز ممکن است موجب شود فرمانداران در جلسه حاضر نشوند، در نتیجه ممکن است باعث کم‌توجهی شود و شرایط به نحو دیگری رقم بخورد بنابراین باید با رعایت پروتکل های بهداشتی، فرمانداران در جلسات حضور یابند.


کد مطلب: 252692

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/252692/افزایش-آمارکرونا-دربرخی-شهرستان-های-خوزستان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir