به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۵ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب : ۲۵۲۷۲۲

چهار وزیر دولت زیمبابوه قربانی کرونا شدند

چهار وزیر دولت زیمبابوه قربانی کرونا شدند
گروه بین الملل: در جمهوری زیمبابوه تا کنون چهار وزیر، از جمله وزیر خارجه پس از ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. سیستم بهداشتی این کشور بحران زده آفریقایی پیش از پاندمی کرونا هم با چالش‌های عظیم روبرو بود.
دولت امرسون منانگاگوا، رئیس جمهوری زیمبابوه در مدت کوتاهی چند وزیر دیگر را به خاطر پاندمی کرونا از دست داد. وزیر کشاورزی زیمبابوه در ماه ژوئیه پس از ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان سپرد و در ماه ژانویه سه وزیر دیگر به همین سرنوشت دچار شدند. اندکی پس از مرگ وزیر خارجه زیمبابوه، اکنون وزیر حمل و نقل این کشور هم پس از ابتلا به بیماری کووید۱۹ درگذشت.
دفتر ریاست جمهوری زیمبابوه  اعلام کرد سیبوسیسو مویو، ژنرال سابق ارتش و وزیر خارجه ۶۱ ساله این کشور که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری بود فوت کرده است.
او یکی از نظامیانی است که سه سال پیش با محاصره محل اقامت رابرت موگابه، دیکتاتور پیشین زیمبابوه او را وادار کردند پس از ۳۷ سال از قدرت کناره‌گیری کند.
میانه ماه ژانویه نیز وزیر امور استان مانیکالند، دومین استان پر جمعیت زیمبابوه بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده بود.در حال حاضر تعدادی دیگر از اعضای کابینه امرسون منانگاگوا به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در یک درمانگاه خصوصی بستری هستند و برخی از آنها با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.
زیمبابوه اندکی بیش از ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در جنوب آفریقا محصور در خشکی است. این کشور تا دهه ۸۰ میلادی مستعمره بریتانیا بود.
برچسب ها: کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها