به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۵ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۲۵۲۷۸۱

انواع ویزای کانادا

گروه گردشگری: شما برای اینکه ویزای کانادا را دریافت کنید، باید با انواع ویزای کانادا آشنایی داشته باشید.
هر یک از انواع این ویزاها شرایط خاصی دارند و برای دریافت کردن آنها باید مدارک خاصی را ارائه دهید. شما باید بدانید انواع ویزای کانادا به دو دسته تقسیم می‌شود که یکی از آنها موقت و دیگری دائم می‌باشد. هر یک از این دو دسته شامل ویزای کانادا انواع دیگری هم می‌شود که در ادامه برخی از مهمترین آنها را معرفی می‌کنیم.



معرفی انواع ویزای کانادا
انواع ویزای کانادا که شما باید با آنها آشنایی داشته باشید عبارت می‌باشد از :

 ویزای موقت کانادا
برخی از افراد هستند که می‌خواهند به صورت موقت در کشور کانادا حضور داشته باشند که آنها باید در بین انواع ویزای کانادا ویزای موقت را دریافت کنند. این نوع ویزا به فرد اجازه می‌دهد که در مدت زمان مشخص شده ای در کشور کانادا حضور داشته باشد. بدون شک بعد از اینکه مدت زمان مشخص شده تمام شد فرد باید به کشور ایران بازگردد. البته اگر شما قصد داشته باشید در کشور کانادا بمانید، می‌توانید درخواست تمدید ویزای خود را بدهید. اما یکی از نکاتی که اهمیت بسیاری دارد و باید به آن توجه داشته باشید، این است که ویزای شما موقت است. یعنی شما هر بار که آن را هم تمدید کنید به عنوان شهروند موقت به شما نگریسته می‌شود و باید بر اساس زمان مشخص شده ای در کشور کانادا حضور داشته باشید.

برخی از افراد شاید این سوال برایشان پیش آید که آیا هر فردی می‌خواهد به کانادا سفر کند باید در بین انواع ویزای کانادا ، ویزای موقت دریافت کند ؟ در پاسخ باید بگوییم که خیر این چنین نمی‌باشد. البته باید بدانید که کشور ایران از آن دسته کشورهایی می‌باشد که مشمول قانون معاف از ویزا نمی‌باشد، به همین دلیل حتما باید برای سفر به این کشور ویزای خود را دریافت کند. شهروندان دیگر کشورها باید برای وارد شدن به کشور کانادا در بین انواع ویزای کانادا درخواست ویزای موقت را بدهند تا بتوانند وارد این کشور شوند. شما برای دریافت ویزای موقت می‌توانید به سازمان‌ها و شرکت‌های مهاجرتی مراجعه کنید تا ویزای شما در کمترین زمان آماده شود.

ویزای توریستی کانادا
یکی دیگر از انواع ویزای کانادا ، ویزای توریستی کانادا می‌باشد که شما با داشتن این ویزا هم تا مدت مشخص شده ای می‌توانید در کشور کانادا اقامت داشته باشید. ویزای توریستی به دو صورت می‌باشد که یکی از آنها یک بار ورود و دیگری مولتی است. شما بسته به نوع درخواست خود می‌توانید یکی از آنها را دریافت نمایید تا به کشور کانادا بروید. به عنوان مثال اگر شما از آن دسته افرادی می‌باشید که تنها مایل هستید در یکی از کنفرانس‌های علمی و یا همایش‌های برگزار شده در این کشور شرکت کنید، بدون شک ویزای توریستی یک بار ورود برای شما بهترین انتخاب به شمار می‌رود. ولی اگر می‌خواهید به صورت بلند مدت در این کشور اقامت داشته باشید باید در بین انواع ویزای کانادا نوع مولتی آن را دریافت کنید.
 
البته یکی دیگر از انواع ویزای کانادا که از نوع توریستی می‌باشد، سوپر ویزای کانادا است. نام دیگر سوپر ویزا، ویزای والدین هم می‌باشد که آن را تنها پدربزرگ‌ها ،مادربزرگ‌ها و پدر و مادر می‌توانند دریافت کنند. برای دریافت کردن این نوع ویزا باید دعوت نامه ای که از داخل کشور کانادا فرستاده شده است را به سفارت ببرید. مدت زمان اعتباری ویزای توریستی بسته به انواع آن دارد که بیان نمودیم. چندی پیش از سفارت کانادا درخواست شد که مدت اعتبار ویزا را بر اساس اعتبار پاسپورت تعیین کنند که با این قانون موافقت نشد. شما برای دریافت انواع ویزای کانادا باید با سازمان‌های مهاجرتی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند مشورت کنید، چرا که آنها بدون هیچ مشکلی ویزای شما را صادر خواهند نمود.

ویزای کاری کانادا
 بسیاری از کسانی که در بین انواع ویزای کانادا می‌خواهند ویزای کار را دریافت کنند به دو طریق می‌توانند اقدام نمایند که عبارت است از :
- از طریق اکسپرس اینتری
اگر شما می‌خواهید در کشور کانادا اقامت دائمی داشته باشید بدون شک انتخاب این ویزا برای شما گزینه مناسبی است. برای اینکه شما با این روش مهاجرتی به کشور کانادا بروید، سفارت بسیاری از موارد مانند سطح زبان،، سابقه کاری، سن، تحصیلات و ... را مورد بررسی قرار می‌دهد. در صورتی که سفارت تمامی موارد را بپذیرد شما می‌توانید صلاحیت وارد شدن به کشور کانادا را داشته باشید. البته باید بدانید در بین انواع ویزای کانادا برای دریافت این نوع ویزا و به این وسیله محدودیتی در زمینه تحصیلی و شغلی ندارید. در واقع شما در هر زمینه ای که متخصص باشید می‌توانید درخواست ویزا دهید، ولی باید امتیاز شما به 1200 برسد تا بتوانید ویزای کار را دریافت کنید.

- از طریق برنامه تجاری یا اینوستمنت
در این روش بیشتر کسانی که درخواست ویزا می‌دهند باید شغلش آن در لیست مشاغل حرفه ای باشد. همچنین باید بدانید این دسته از افراد باید از سوی اداره مهاجرت کانادا پیشنهاد داشته باشند. در بین انواع ویزای کانادا و این نوع از ویزای کار باید بدانید دستمزد آن بسیار بالاتر است.
ویزای اقامت دائم کانادا
یکی دیگر از انواع ویزای کانادا که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند ویزای اقامت دائم می‌باشد. این ویزا هم به روش‌های متفاوتی دریافت می‌شود که عبارت است از :
- اکسپرس اینتری
اکسپرس اینتری یکی از بهترین و سریع ترین روش‌های اقامت دائم در کشور کانادا می‌باشد. این سیستم یکی از بهترین سیستم‌های الکترونیکی است که افراد متخصص و ماهر را پذیرش می‌کند. تمامی اقدامات درون این سیستم به صورت آنلاین می‌باشد و افراد در آن بر اساس مهارت‌هایشان رتبه بندی می‌شوند.

- برنامه نامزدی استانی
هر یک از استان‌های کانادا برنامه‌های مختلفی برای مهاجرت دارند، و در بین انواع ویزای کانادا که از نوع دائم می‌باشد آنها هم ویزاهای استانی را ارائه می‌دهند. برخی از افراد که تحصیلات، سابقه کاری، زبان حرفه ای و ... دارند می‌توانند از طریق استان‌ها برای دریافت ویزا اقدام کنند.
- سرمایه گذاری و کارآفرینی
همه ما به خوبی می‌دانیم در بین انواع ویزای کانادا دریافت ویزای سرمایه گذاری یکی از بهترین آنها می‌باشد. برخی از افراد که در زمینه بیزینس تجربه دارند و سرمایه کافی هم در دستشان دارند، می‌توانند برای گرفتن اقامت دائم اقدام کنند.
- مهاجرت از طریق خانواده

یکی دیگر از روش‌های اقامت و دریافت ویزای دائم این است که شما به صورت خانوادگی به این کشور مهاجرت کنید. در بین انواع ویزای کانادا اگر می‌خواهید این ویزا را دریافت کنید باید یکی از اعضای خانواده تان در کانادا حضور داشته باشد و برای شما دعوت نامه بفرستد.

5. ویزای تحصیلی کانادا
 همه ما به خوبی می‌دانیم اقامت و دریافت ویزای تحصیلی در بین انواع ویزای کانادا محبوبیت بسیاری دارد و افراد زیادی از این طریق به کشور کانادا سفر می‌کنند. فردی که می‌خواهد ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کند  باید بتواند هزینه‌های تحصیلی خودش را پرداخت کند. تمکن مالی برای دریافت ویزای تحصیلی دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد و شما باید به این نکته توجه زیادی داشته باشید. دانشگاهی که شما می‌خواهید در آن تحصیلات خود  را ادامه دهید باید پذیرش شما را برای سفارت بفرستد. در صورتی که داشنگاه شما را پذیرش کند باید اقدامات مورد نیاز را انجام دهید. موسسه‌های تجاری برای دریافت ویزای تحصیلی در بین انواع ویزای کانادا می‌توانند به شما کمک کنند تا در کمترین زمان ویزای خود را دریافت کنید و به کشور کانادا مهاجرت نمایید.

6. ویزای مولتی کانادا
ویزای مولتی در بین انواع ویزای کانادا یکی از بهترین ویزاهای توریستی کانادا به شمار می‌رود که شما تا 5 سال می‌توانید در این کشور اقامت داشته باشید. یکی از مهمترین و اصلی ترین مزیت‌هایی که این ویزا دارد این است که شما بدون هیچ محدودیتی می‌توانید وارد کشور شوید و نیازی نیست هر ساله آن را تمدید کنید. برای اینکه متوجه شوید آیا واجد شرایط برای دریافت ویزای مولتی هستید، باید این مسئله را با آفیسر سفارت در میان بگذارید. فرم‌هایی که برای دریافت ویزای مولتی در بین انواع ویزای کانادا وجود دارد بسیار زیاد است و شما می‌توانید با هماهنگی موسسه خدماتی آنها را پر کنید.



مدارکی هم که باید برای دریافت ویزای مولتی پرداخت کنید متنوع می‌باشد و نسبت به ارائه آنها باید دقت زیادی داشته باشید. هزینه دریافت ویزای مولتی در بین انواع ویزای کانادا چندان زیاد نمی‌باشد  و اگر شما بخواهید به صورت شخصی به این کشور مراجعه کنید هزینه درخواست ویزای تان 100 دلار است. اگر شما نخواهید به موسسه‌های مهاجرتی بروید برای پرداخت هزینه ویزای خود از طریق کردیت کارت می‌توانید اقدام نمایید. در هر صورت شما برای دریافت این نوع ویزای کانادا باید بسیاری از شرایط و قوانین را به طور کامل رعایت کنید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها