کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استقرار سامانه گنبد آهنین در کشورهای عربی

5 بهمن 1399 ساعت 15:55


گروه بین الملل: آمریکا به زودی استقرار سامانه‌های گنبد آهنین را در پایگاه‌هایش در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای خاورمیانه و اروپا پس از اعلام موافقت اسرائیل آغاز می‌کند.
طبق این گزارش، موافقت اسرائیل با استقرار سامانه‌های مذکور در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس پس از عادی سازی روابط با بحرین و امارات و معامله تسلیحاتی آمریکا با امارات و عربستان صورت گرفته است. وزارت جنگ اسرائیل دومین سکوی سامانه گنبد آهنین را سه هفته پیش به وزارت دفاع آمریکا تحویل داده است.
در همین حال، منابع وزارت جنگ اسرائیل گفتند که آمریکایی‌ها سامانه‌های گنبد آهنین را تحویل گرفته‌اند و موافقت مقامات این كشور را برای استقرار این سامانه‌ها در پایگاه‌هایشان در شماری از کشورها، به ویژه کشورهای منطقه خاورمیانه، اروپا و خاور نزدیک کسب کرده‌اند.مقامات اسرائیل اسامی کشورهایی که قرار است این سامانه‌ها در پایگاه‌های آنها مستقر شود را فاش نکردند. علی‌رغم استقرار سامانه‌های مذکور، نیروهایی نیز در کشورهای منطقه اروپای شرقی مستقر خواهند شد، چراکه آمریکا نگران تهدید روسیه برای نیروهای خود و زیربناهای راهبردی در این منطقه است.

 


کد مطلب: 252831

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/252831/استقرار-سامانه-گنبد-آهنین-کشورهای-عربی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir