به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۲۵۲۸۳۴

آرامش در سوریه شکننده است

آرامش در سوریه شکننده است
گروه بین الملل: فرستاده سازمان ملل به سوریه تأکید کرد که آرامش در این کشور "شکننده" است و هر لحظه امکان فروپاشی آن وجود دارد.
 گی‌یر پدرسن در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دور پنجم مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه که دوشنبه در ژنو برگزار می‌شود، گفت: به رغم اینکه ۱۰ ماه گذشته طی یک دهه از نزاع سوریه اوضاع آرام‌تر بود و تقریبا تغییراتی در جبهه‌های مقدم جنگ صورت گرفت اما هر لحظه احتمال فروپاشی اوضاع وجود دارد. این آرامش "شکننده" است. کمیته قانون اساسی نمی‌تواند به دور از عوامل دیگر فعالیت کند.پدرسن گفت: به همکاری بین المللی و مذاکرات واقعی نیاز داریم تا طرف‌های مختلف پای میز مذاکره بنشینند و درباره چگونگی پیشبرد این روند تبادل نظر کنند. اگر این اراده سیاسی نباشد دشوار است روند را به جلو ببریم.پدرسن ابراز امیدواری کرد که روسای شرکت کننده با طرح‌هایی دارای دستورکارهای واضح برای پیشرفت در این روند موافقت کنند.
دور چهارم مذاکرات قانون اساسی سوریه چهارم دسامبر بدون هیچ نتیجه چشمگیری به پایان رسید هرچند که پدرسن اعلام کرد طرف‌های شرکت کننده برای اولین بار به توافقی درباره دستورکار و موعد نشست آتی دست یافتند.
برچسب ها: سوریه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها