به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۷ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۲۵۳۱۰۰

دیاباته می‌ماند، میلیچ را هم برمی‌گردانیم

دیاباته می‌ماند، میلیچ را هم برمی‌گردانیم
گروه ورزشی: شکست مقابل سایپا نه تنها کادرفنی، بلکه مدیران این باشگاه را هم تحت فشار قرار داده تا اقداماتی در راستای تقویت این تیم انجام دهند. یکی از انتظاراتی که در روزهای اخیر مطرح شده بحث بازگرداندن هرویه میلیچ است. بازیکنی که در لیگ بیستم به رغم نمایش خوبی که داشت، به واسطه بدرفتاری باشگاه استقلال، ایران را به مقصد کشورش کرواسی ترک کرد. میلیچ در شرایطی از استقلال جدا شده که شاید تصور این بود به دلیل قراردادی که دارد، نمی‌تواند این باشگاه را ترک کند اما ظاهراً در قرارداد او ‌بندی وجود دارد که اگر باشگاه نسبت به پرداخت مطالباتش بد قولی کرد، بتواند قراردادش را یکطرفه فسخ کند.در واقع میلیچ و استقلال اکنون در همین مسیر قرار دارند و چنانچه باشگاه بخواهد به همین وضعیت ادامه دهد، حتی ممکن است بازیکن کروات از استقلال به فیفا نیز شکایت کند. با این حال فشارهایی که از سوی هواداران به باشگاه وارد شده تا این بازیکن برگردد واز طرفی نمایش ضعیف محمد نادری باشگاه‌نشین‌ها را به سمت مذاکره با این بازیکن برده است. طبق ادعایی که حجت نظری داشته میلیچ در مسیر بازگشت به استقلال قرار دارد. سخنگوی باشگاه استقلال در این باره می‌گوید: «طی مذاکراتی که از قبل آقایان مددی و عبدیان در این حوزه شروع کرده بودند و مربوط به روزهای اخیر نیست، باید بگوییم مذاکرات به سرانجام رسیده و مجدداً او را در میان بازیکنان استقلال و در این تیم می‌بینیم.

هر مشکلی بود ما تلاش کردیم و دغدغه‌های او رفع شد. آن چیزی که برای ما مهم است، این خواهد بود که مسائل باشگاه را در عین منطق و عقلانیت با لحاظ دغدغه‌های هواداران پیش ببریم. چیزی که برای ما مهم است، اینکه می‌خواهیم هم دغدغه‌های باشگاه و هم دغدغه‌های هواداران را حل کنیم.» با توجه به وعده‌ای که نظری درباره میلیچ داده باید منتظر بازگشت این بازیکن به استقلال بود اما میلیچ در آخرین پیغام‌هایی که برای باشگاه استقلال داشت، تأکید کرد که قراردادش باید برای دو فصل دیگر تمدید شود و علاوه بر آن باشگاه باید تمام مطالبات او را هم پرداخت کند.این شروط شاید کار باشگاه استقلال را برای بازگشت این بازیکن سخت کند. البته باید دید که آیا خود فکری هم به بازگشت میلیچ اصرار دارد یا خیر؟! برخی منابع غیررسمی از بی‌میلی فکری برای بازگشت میلیچ گفته بودند که باشگاه استقلال این موضوع را تکذیب کرده است اما به هرحال هر خبری در جریان‌های رسانه‌ای دیده می‌شود، نشأت گرفته از برخی اتفاقات است و نباید به آن چندان بی‌توجه بود اما گذشته از مسأله میلیچ باید به موضوع دیاباته نیز اشاره داشت. روز گذشته عبدیان، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال وقتی با این سؤال مواجه شد که باشگاه ایتالیایی خواهان جذب دیاباته است، صراحتاً اعلام کرد که این بازیکن هیچ پیشنهادی از خارج ندارد.

این صحبت شاید در ظاهر تکذیب آفرهایی باشد که احتمالاً برای دیاباته می‌رسد اما در نهان بی‌میلی برای جدایی و البته تلاش باشگاه‌نشین‌ها برای حفظ این بازیکن را هم نشان می‌دهد. در واقع شاید عبدیان خواسته با زبان بی‌زبانی به همه اعلام کند که دیاباته نیز جایی نمی‌رود و همچنان در خدمت استقلال خواهد بود. بدون شک اگر هم دیاباته در استقلال نیم فصل دوم حضور داشته باشد و هم میلیچ به ایران بازگردد شرایط فنی مطلوب‌تری در این تیم ایجاد خواهد شد.هرچند که مقابل سایپا به طور کلی استقلال تیمی بی‌برنامه بود اما بودن ستاره‌ها در این باشگاه می‌تواند شانس قهرمانی در لیگ بیستم را همچنان نگه دارد و برای استقلال شرایط خاصی را پدید آورد تا به سمت آنچه خواست هواداران است، حرکت کند. از سویی باید به این نکته مهم نیز توجه داشت اگر بازیکنی با درجه فنی بالا از استقلال برود، موج شدیدی از انتقاد‌ها روانه باشگاه خواهد شد چرا که در سال‌های اخیر بارها ماجرای جدایی ستاره‌ها به این باشگاه لطمه‌های جبران‌ناپذیری وارد کرده و بسیاری از موفقیت‌ها را سلب کرده است.
مرجع : ایران ورزشی
برچسب ها: استقلال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها