به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۷ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۲۵۳۱۳۹

ناگفته‌های‌شقایق‌دهقان‌از‌نقش‌متفاوتش در‌«نون خ»

ناگفته‌های‌شقایق‌دهقان‌از‌نقش‌متفاوتش در‌«نون خ»
گروه فرهنگی: شقایق دهقان درباره روند ساخت آثار کمدی در تلویزیون گفت: به طور معمول آثاری که به صورت کمدی در تلویزیون ساخته می شوند تقریبا یک مسیر را پیش می روند اما مضمون و نوع ساخت آنها متفاوت است. وی درباره همکاری مجدد با «سعید آقاخانی» در سریال «نون.خ» اضافه کرد: من پیش از این در سریال «دزد و پلیس» با سعید آقاخانی همکاری داشته‌ام. علاوه بر آن در زن بابا هم با وی همکاری داشتم و «نون.خ» سومین تجربه مشترک من با آقاخانی است، در قبال آثار آقاخانی با وجود کمدی بودن هر سه اثر لحن کارها با هم متفاوت بوده است. البته در این میان «دزد و پلیس» دلچسب ترین اثری بوده که بازی در آن را تجربه کردم زیرا کاراکترم در آنجا واقعا بازیگری طلب می کرد. بازیگر فیلم سینمایی «ناگهان درخت» درباره اهمیت پرداختن به اقوام و فرهنگ های مختلف در آثار افزود: اگر بتوان سوءتفاهم ها را در ساخت آثار قومی و بومی برداریم این آثار روند رو به جلویی خواهند داشت، سعید آقاخانی از یک سو محسن تنابنده از سوی دیگر توانستند به این توانایی برسند که بتوانند به جنسی از شوخی و کمدی در آثارشان دست یابند که آزار دهنده نباشد و گویش استفاده شده در سریال برای مخاطبان برخورنده نباشد.وی در همین راستا ادامه داد: ما فقط تهرانی نیستیم که بخواهیم تمام آثارمان پیرامون این شهر ساخته شود، اتفاقا به شدت از ساخت آثاری با محوریت اقوام استقبال می کنم، ما کشوری با تنوع گویش، قومیت و اقلیم هستیم و نمی توان صرفا آثاری ساخت که همه با گویش تهرانی با هم صحبت کنند. 

بازیگر سریال «نون.خ» تاثیر خانواده در این اثر را بالا دانست و تاکید کرد: اهمیت خانواده در سریال «نون.خ» بسیار زیاد است، شخصا فکر می کنم که موضوعیت خانواده بسیار جای داستان پردازی و نگارش دارد، مهمترین واحد تشکیل دهنده اجتماع خانواده است، اگر همه چیز در خانواده درست باشد آن جامعه درست خواهد بود، به نظر من فرهنگ سازی در قبال خانواده یکی از وظایف آثار تلویزیونی است که در «نون.خ» به خوبی شاهد آن هستیم. 
وی در همین رابطه ادامه داد: ما و همکاران ما باید در ساخت آثار مراقب باشیم که سوء تفاهم ایجاد نکرده و به کسی توهین نکند، گاهی پیش می آید که حرفهایی در آثار زده شده که به یک هموطن و یا یک قشر بر خورده است، ما باید دست به دست هم دهیم و با ساختن آثاری خوب باعث از بین رفتن تمامی این سوء تفاهمات باشیم. این اتفاقی دو جانبه است، اینکه ما بدانیم چگونه آثار را تولید کنیم و از سویی هم باید ظرفیت و آستانه تحمل خود را بالا ببریم. این بازیگر سینما و تلویزیون درباره کاراکتر جدی خود در سریال «نون.خ» ادامه داد: واقعیت امر اینکه من آن چیزی را بازی می کنم که در فیلمنامه نوشته شده است، حال من می توانم بازی در اثر را قبول کنم یا خیر. در سریال «نون.خ» که یک کمدی موقعیت است، کاراکترها تا حدی شیرین و جذاب هستند که من ترجیح دادم نقشی را بازی کنم که در راستای داستان حرکت می کند، به شخصه آنچه برای من اهمیت دارد کلیت اثر است و دوست دارم مخاطب با یک کلیت خوب روبه‌رو شود. 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها