به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۷ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۲۵۳۱۴۹

مسئولان کلا حوزه موسیقی را فراموش کرده‌اند

مسئولان کلا حوزه موسیقی را فراموش کرده‌اند
گروه فرهنگی: کامبیز روشن روان آهنگساز پیشکسوت درباره شرایط کرونایی که بیشتر از هر بخش هنر بخش موسیقی را تحت تاثیر قرار داده است در گفتگو با ما گفت: شرایط برای هنرمندان جوان واقعا سخت شده است و اصلا نمی توانند فعالیت هنری داشته باشند. در بحران کرونا همه در شرایط بدی قرار دارند ولی وظیفه نهادهای مرتبط این است که بیشتر به هنرمندان توجه کنند. هنرمندان جوان نیاز به توجه بیشتر دارند و ما باید کاری کنیم تا آنها دلزده نشوند.وی افزود: یک هنرمند فقط می تواند اثر خلق کند پس باید شرایطی فراهم شود تا حتی در این روزها به جای اینکه به فکر گذراندن زندگی باشند از شرایط پیش آمده استفاده کند و با مطالعه بیشتر به خلق آثار ماندگار بپردازند.
 
این آهنگساز با اشاره به اینکه مسئولان باید در شرایط بحرانی به داد هنرمندان برسند، تاکید کرد: زمانیکه شرایط خوب است هنرمندان به هر نحوی زندگی خود را می گذرانند ولی در شرایط بحرانی باید از آن ها حمایت شود. کسی که چندین سال است فقط در حوزه موسیقی کار کرده است نمی تواند کار دیگری انجام دهد زیرا روح آن با هنر یکی شده است پس مسئولان باید با تدبیر درست این شرایط را مدیریت کنند.وی افزود: موضوع دیگر این است که در یک سال اخیر هنرهای دیگر تا حدودی به فعالیت خود ادامه دادند پس چه تفاوتی میان موسیقی و هنرهای دیگر است. این تبعیض ها و تفاوت ها چندین سال می شود که به وجود آمده است. حدود یک سال است که اصلا درباره موسیقی صحبتی نمی شود و اگر این وضعیت ادامه یابد خود هنرمندان هم بی خیال می شوند و دیگر چیزی از موسیقی باقی نمی ماند.وی در پایان گفت: توصیه من به هنرمندان جوان این است که از این شرایط پیش آمده استفاده کنند و بیشتر به خلق آثار بپردازند. این شرایط می تواند راه گشا باشد تا هنر هنرمندی نقاط ضعف و قوت کار خود را پیدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها