کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۷ درصد مبتلایان کرونایی کودکان هستند

7 بهمن 1399 ساعت 13:46


گروه جامعه: کارشناس ارشد اداره سلامت مادران وزارت بهداشت از ابتلای ۷ درصدی مبتلایان کرونایی در میان کودکان خبر داد.مرضیه بخشنده کارشناس ارشد اداره سلامت مادران وزارت بهداشت  اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی و یونیسف استفاده از ماسک را در میان افراد برای جلوگیری از انتقال برخی ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا توصیه می‌کنند. رعایت سایر اقدامات از جمله حفظ فاصله فیزیکی، بهداشت دست، رعایت تنفس و تهویه مناسب در محیط‌های داخلی برای کاهش شیوع کرونا امری ضروری است.او ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده تنها یک تا هفت درصد موارد کرونایی که از طریق تست‌های آزمایشگاهی تأیید شده مربوط به کودکان است که این آمار در مقایسه با سایر گروه‌های سنی کمتر است. بخشنده افزود: مطالعات نشان می‌دهد که کودکان بین ۵ تا ۱۱ سال در مقایسه با بزرگسالان، با پوشیدن ماسک به میزان قابل توجهی محافظت نمی‌شوند، که این موضوع به احتمال زیاد مربوط به عدم تناسب سایز ماسک است.

بخشنده بیان کرد: مطالعات نشان می‌دهد که قبل از سن پنج سالگی مراحل تکاملی مربوط به مهارت‌های استفاده از دست و هماهنگی حرکات ظریف کسب نشده و کودکان برای استفاده مناسب از ماسک نیاز به کمک دارند. 
کارشناس ارشد اداره سلامت مادران وزارت بهداشت افزود: زدن ماسک در میان کودکان باید با نظارت افراد بزرگ سال انجام شود. در هنگام حضور بستگان مسن و سالمند در خانه یا حضور در مدارس باید از ماسک استفاده شود. برای اطمینان از اینکه استفاده از ماسک باعث ایجاد احساس کاذب در امنیت یا بی توجهی به سایر اقدامات بهداشت عمومی توسط کودکان نمی‌شود، باید پیام‌های ویژه آموزشی و ارتباطی ایجاد شود.او با اشاره به اینکه در کودکان و نوجوانان ۱۲ سال به بالا، باید از توصیه‌ها و دستورالعمل‌های استفاده از ماسک در بزرگسالان استفاده شود، بیان کرد: استفاده از ماسک پزشکی برای کودکان دارای نقص ایمنی یا برای کودکان مبتلا به فیبروز کیستیک یا برخی بیماری‌های دیگر مانند سرطان معمولاً توصیه می‌شود، اما باید این کار با مشورت پزشک انجام شود.بخشنده گفت: در هنگام استفاده از ماسک در بین گروه‌های سنی مختلف، علاوه بر آسیب‌های احتمالی و اثرات معکوس استفاده از ماسک باید اپیدمیولوژی محلی و شرایط زمینه ای، از جمله شدت انتقال، توانایی فاصله اختلاف سن و تماس با سایر افراد آسیب پذیر در نظر گرفته شود.او افزود: برای کودکانی که در خانه‌ها یا مناطق جغرافیایی با آسیب پذیری‌های اجتماعی و منابع محدود زندگی می‌کنند، باید ماسک به صورت رایگان در دسترس آن ها قرار بگیرد تا به اینصورت دسترسی عادلانه برای کودکان تضمین شود.


کد مطلب: 253208

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/253208/۷-درصد-مبتلایان-کرونایی-کودکان-هستند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir