به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۷ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۲۵۳۲۳۳

هشدار جدی اتحادیه اروپا به روسیه

هشدار جدی اتحادیه اروپا به روسیه
گروه بین الملل: کشورهای اروپایی تهدید کردند که اگر ولادیمیر پوتین به سرکوب مخالفان ادامه دهد تحریم‌هایی را بر ضد روسیه در نظر خواهند گرفت.
اتحادیه اروپا همچنین ضمن طرح این هشدار اعلام کرد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی خود را ابتدای ماه فوریه برای گفتگو با مقامات روسیه در همین خصوص عازم مسکو خواهد کرد.
یک منبع دیپلماتیک در بروکسل  گفت: جوزپ بورل ابتدای ماه فوریه پیامی صریح و روشن از جانب اتحادیه اروپا را به مسکو خواهد برد و در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا که قرار است ۲۲ فوریه انجام شود گزارش جامعی از وضعیت حاکم بر روسیه ارائه خواهد کرد.
یک دیپلمات دیگر که نامی از وی برده نشده نیز می‌گوید: اتحادیه اروپا خوهان آزادی الکسی ناوالنی و نیز آندسته از هواداران او است که روز شنبه در جریان تجمعات اعتراضی در سراسر روسیه دستگیر شدند.
به گفته این دیپلمات اروپایی،‌ وزارت خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا  در جریان نشسستی وضع تحریم‌ها بر ضد مسکو را مطرح کردند و به بحث گذاشتند اما در نهایت به این نتیجه رسیدند که هنوز برای توسل جستن به این گزینه خیلی زود است.منابع دیپلماتیک در بروکسل همچین یادآور شدند که اعمال تحریم‌ ابزاری محتمل در دست اتحادیه اروپا است اما باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده در مسکو چه اتفاقی می‌افتد.از سوی دیگر وزیر خارجه لیتوانی نیز با اشاره به سرکوب مخالفان در روسیه گفت: اتحادیه اروپا باید با ارسال پیامی قاطع و روشن به دولتمردان این کشور گوشزد کند که چنین اعمالی قابل قبول نیست.
گابریلوس لانسبرگیس در ادامه تاکید کرد: «ما (اتحادیه اروپا) یک نظام اعمال تحریم‌های مرتبط با حقوق بشر داریم و فکر می‌کنم که باید از آن استفاده کنیم.»
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها