کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سیل ۲۰ هزار آواره سوری را تهدید می‌كند

7 بهمن 1399 ساعت 18:31


گروه بین الملل:بارش شدید باران و برف، وزش باد شدید و جاری‌شدن سیل در شمال غربی سوریه، بیش از ۲۰ هزار آواره سوری را مجبور به ترک چادرهای خود در اردوگاه‌ها کرده است.
به گفته یك سازمان خیریه امدادرسانی، ۸۷ اردوگاه در شمال ادلب و استان‌ حلب که در کنترل نیروهای مخالف حکومت هستند، تبدیل به "دریاچه" شده‌اند.بعضی‌ها مجبور شده‌اند در ساختمان‌های عمومی پناه بگیرند یا در فضای باز در دمای زیر صفر بسر ببرند.گزارش شده که یک کودک در نتیجه شرایط سخت و سرما جان خود را از دست داده است.
۸۰ درصد ساکنان یک و نیم میلیون نفری این اردوگاه‌ها، کودکان و زنان هستند.سازمان‌های بشردوستانه در تلاش برای رساندن کمک‌های اضطراری به هزاران نفر از ساکنان حلب و ادلب هستند اما سیل و آب‌گرفتگی جاده‌ها، دسترسی به آنها را مشکل کرده است. این وضعیت به شیوع کرونا دامن بزند. از چهارشنبه گذشته تاکنون، مقامات بهداشتی در شمال غربی سوریه ۲۰ هزار مورد ابتلای تایید شده و ۳۷۹ مورد مرگ را ثبت کرده‌اند.پناهگاه‌های نامناسب و افزایش گرسنگی، تحمل و طاقت آوارگان سوری در شمال غرب کشور را طاق کرده است طوری که برای حفظ امنیت خود و عزیزان‌شان کم می‌آورند.
زینب که در اردوگاهی در ادلب زندگی می‌کند  گفت: آب وارد چادر من و نوه‌هایم شد و کف زمین را پوشاند. دیگر نمی‌توانیم در آن زندگی کنیم. ببینید وضع ما چطور شده است. هیچی نداریم، نه پتو، نه غذا، هیچی."آب همه چیز را نابود کرده و دیگر چیزی باقی نمانده است. دوره سختی است."
"ابوعلی" که سال گذشته آواره شد گفت خانواده‌اش بیش از یک هفته است آب آشامیدنی سالم نداشته چون سازمان‌های امدادرسان هیچ راهی برای رساندن آب به اردوگاه نداشته‌اند.


 


کد مطلب: 253258

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/253258/سیل-۲۰-هزار-آواره-سوری-تهدید-می-كند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir