کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاشازاده: نوسان استقلال نگران کننده است

ایران ورزشی , 8 بهمن 1399 ساعت 8:54


گروه ورزشی: شکست مقابل سایپا تا حدی کادرفنی استقلال را تحت فشار قرار داده اما مهدی پاشازاده، پیشکسوت نامی باشگاه استقلال بر این باور است که صدرنشینی استقلال نباید منجر به نقدهای تند و غیرمنصفانه شود. او بر این باور است که باید در برهه کنونی با نقد‌های سازنده به استقلال کمک کرد. پاشازاده به آینده استقلال امیدوار است.استقلال در بازی با سایپا به آنچه می‌خواست نرسید. یک شکست غیرقابل پیش‌بینی که فرصت جدا شدن از مدعیان را از دست داد. با توجه به شکست پرسپولیس مقابل نماینده اراک فرصتی طلایی در اختیار استقلال بود تا نگرانی از رسیدن این تیم به خود را تا حدی دور کند اما نتیجه‌ای رخ داد که غیرمنتظره بود.
قبل از بازی با سایپا من در مصاحبه‌ای گفتم این بازی خیلی دشوار است و استقلال نباید به خیال اینکه با یک تیم پایین جدولی بازی دارد مقابل این تیم قرار بگیرد. من بازی‌های سایپا را دیده بودم. آنها تیم استخوانداری هستند. فوتبالی درگیرانه بازی می‌کنند و به دنبال بهره‌برداری از تک موقعیت‌ها هستند. سایپا یک شگرد را اجرا می‌کند و استقلال هم از آن شگرد خورد.

به نظر می‌رسد آنالیز درستی از کیفیت بازی حریف انجام نشده که چنین نتیجه‌ای به بار آمده.
معمولاً وقتی تیمی در حد استقلال می‌بازد دلایل متعددی مطرح می‌شود که این مسأله هم می‌تواند یکی از دلایل باخت باشد اما بدون شک باخت یک تیم دلایل متعددی را در بر می‌گیرد، از جمله مسائل فنی و حتی غیرفنی. به هرحال باید همه جوانب قبل از این بازی‌ها در نظر گرفته شود. نباید حریف را به مثابه تیمی دست و پا بسته ببینند. این نگرش سبب می‌شود چنین گرفتاری‌هایی در لیگ ایجاد شود.

از جنبه فنی نیز به موضوع بازی با 3 مهاجم اشاره شد. آیا این هم دلیل منطقی برای شکست استقلال است؟
بازی با 3 مهاجم به خودی خود بد نیست. خیلی وقت‌ها استقلال با 3 مهاجم بازی کرده و این بار هم سرمربی محترم استقلال تصمیم گرفته از چنین روشی استفاده کند. مهم نوع اجرا است و اینکه آیا بازی با 3 مهاجم مقابل تیمی که سرسختانه بازی می‌کند می‌تواند تصمیم درستی باشد یا خیر؟ باز هم اینجا بر می‌گردیم به آنالیز درست حریف پیش از بازی. استقلال به خودی خود باید بتواند در خانه چنین روشی را بازی کند اما به شرط آنکه مهاجمان خوب تغذیه شوند. در بازی با سایپا بارها دیدم مهاجمان برای گرفتن توپ عقب می‌آمدند در حالی که یک مهاجم باید در باکس حریف باشد و آنجا ضربات آخر را بزند و یا حداکثر پاس منجر به گل بسازد. ما در بازی با سایپا در اجرای کارهای هجومی به بن بست خوردیم و حریف هم روی تک موقعیت‌های خود زهرش را ریخت.

بعد از این باخت نگرانی‌ها نسبت به آینده استقلال بیشتر شده است هر چند که این تیم همچنان در صدر جدول قرار دارد و به طور طبیعی تیمی که در صدر است نباید اینقدر نگران کننده باشد.
این نگرانی نشأت گرفته از یک ناکامی 7 ساله است. شاید اگر محمود فکری در شرایطی به استقلال می‌آمد که این تیم در سال‌های اخیر لااقل یک قهرمانی به دست آورده بود اینقدر تحت فشار قرار نمی‌گرفت. سال‌ها ناکامی و نرسیدن به جام خود به خود برای مربی و حتی بازیکنان ایجاد استرس می‌کند اما من بر این باورم نقد‌ها باید منصفانه باشد. ما نباید استقلال را به مانند تیمی که در میانه جدول و حتی پایین‌تر است نقد کنیم. نقد‌ها باید در حد تیمی باشد که اکنون در صدر جدول است. به اعتقاد من باید نرمش به خرج داده شود و اگر موضوع درستی به ذهن کارشناسان و اهالی رسانه می‌رسد بیان کنند.

مهم‌ترین نگرانی شما از وضعیت کنونی استقلال چیست؟
نوسان تیم قدری من را نگران می‌کند. این نوسان زمانی نگران‌کننده‌تر می‌شود که تیم‌ها امتیاز‌هایی نزدیک به هم دارند. الان در صدر جدول اینگونه است و شما دیدید که سپاهان با استقلال هم امتیاز شد. البته باخت پرسپولیس به لحاظ ذهنی برای مجموعه استقلال مفید است چون اگر این تیم نماینده اراک را می‌برد آن وقت کار قدری سخت می‌شد. با این حال من اعتقاد دارم استقلال باید تا پایان لیگ روی تیم‌هایی مانند سپاهان و پرسپولیس طور دیگری حساب کند. این دو تیم می‌توانند مدعیان قهرمانی باشند و استقلال باید روی هر دو تیم کار کند.


کد مطلب: 253276

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/253276/پاشازاده-نوسان-استقلال-نگران-کننده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir