به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۲۵۳۲۷۹

تلاش آمریکا برای توقیف دو میلیون بشکه نفت ایران

تلاش آمریکا  برای توقیف دو میلیون بشکه نفت ایران
گروه اقتصادی: شبکه خبری بلومبرگ آمریکا می‌گوید دولت این کشور در صدد است یک محموله دو میلیون شبکه‌ای نفت را که احتمال می‌رود نفت متعلق به ایران باشد، توقیف کند.
دستور توقیف این محموله که در یک نفتکش با پرچم لیبریا در حال حمل است در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، صادرشده است.پس از آنکه وزارت دادگستری آمریکا حکم توقیف این محموله را صادر کرده، نفتکش در حال حرکت به سوی ایالات متحده است.بر اساس این گزارش، مالک یونانی نفتکش به تصور این که محموله مربوط به نفت عراق است آن را حمل می‌کرده اما پس از آنکه احتمال داده که ناخواسته نفت تولید ایران را که از سوی آمریکا تحت تحریم است جا به جا کرده باشد، موضوع را به مقام های رسمی ایالات متحده اطلاع داده است.
دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، با خروج از توافق هسته‌ای برجام همه تحریم ها را دوباره به اجرا گذاشت از جمله نفت، گاز و محصولات پتروشیمی ایران را هم تحریم کرد.
مقامات آمریکایی کمتر از سه ماه پیش اعلام کرده بودند که یک محموله توقیف شده بنزین ایران را فروخته و بخش اعظم پول حاصل از آن را به صندوقی پرداخت خواهند کرد که از "قربانیان تروریسم دولتی" حمایت می‌کند.تابستان امسال، آمریکا اعلام کرده بود که بار چهار نفتکشی را که از ایران بنزین به ونزوئلا می‌برد، توقیف کرده و پس از تخلیه بارشان نفتکش ها را آزاد کرده است.

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها