به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۲۵۳۳۰۸

آمریکا ۲۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا را می‌خرد

آمریکا ۲۰۰ میلیون دوز  واکسن کرونا را می‌خرد
گروه بین الملل: رئیس جمهور آمریکا  از طرح دولت خود برای خرید ۲۰۰ میلیون دوز دیگر واکسن کرونا خبر داد.
جو بایدن همچنین هشدار داد که وضعیت شیوع ویروس کرونا «بدتر» خواهد شد. او با این حال تاکید کرد با برنامه‌های دولت آمریکا گسترش بیماری کووید ۱۹ مهار خواهد شد.
جو بایدن که هفته گذشته قدرت را در امریکا به دست گرفته است پیش از این اعلام کرده بود که مهار شیوع کرونا و احیا اقتصاد کشور مهم‌ترین و محورهای اصلی برنامه دولت او را در ۱۰۰ روز اول تشکیل می‌دهند. این در حالی است که در هفته‌های اخیر سرعت شیوع ویروس کرونا در آمریکا تشدید شده است.جو بایدن تصریح کرد که هدف دولت او شکست بیماری کووید ۱۹ است و تنها راه را برای شکست این بیماری واکسیناسیون عمومی است.وی همچنین واکسیناسیون عمومی کشور را یکی از «عملیات‌های » سخت در کشور خواند.رئیس جمهور آمریکا گفت٬ از هفته آینده میزان واکسن‌هایی که در اختیار ایالت‌های کشور قرار خواهد گرفت تا ۱۶ درصد افزایش خواهد یافت.
گزارش‌ها حاکی است که به دلیل کمبود واکسن در برخی از مراکز واکسیناسیون ده‌ها هزار وقت تعیین شده برای تزریق اولین واکسن لغو شده است.
رویترز می‌گوید، دولت آمریکا درباره طرح خود برای افزایش واکسیناسیون در حال مذاکره با ایالت‌های كشور است. طبق این طرح قرار است در سه هفته میزان واکسیناسیون تا ۱۰ میلیون دوز در هفته افزایش یابد. این رقم هم اکنون هشت میلیون ۶۰۰ هزار دوز در هفته است.قرار است امریکا از هر کدام از دو واکسن فایزر و مدرنا ۱۰۰ میلیون دوز واکسن بخرد. به این ترتیب آمریکا تا تابستان ۶۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا خریداری خواهد کرد.جو بایدن تصریح کرد، میزان واکسن خریداری برای واکسیناسیون ۳۰۰ میلیون نفر تا پایان تابستان اوایل پاییز کافی خواهد بود
هر فرد برای مصونیت موثر در برابر ویروس کرونا نیازمند دو دوز از واکسن است. به این ترتیب میزان واکسن خریداری شده توسط دولت آمریکا برای جمعیت ۳۳۱ میلیون این کشور کافی خواهد بود.دولت آمریکا به ایالات این کشور قول داده است که از سه هفته قبل به آنها اطلاع دهد که چه میزان واکسن دریافت خواهند کرد.
رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفت، تا الان باید حدس زده می شد که هر هفته چه میزان واکسن تزریق می شود. «این غیر قابل قبول است، جان (مردم) به این بستگی دارد.»
جو بایدن وعده داده بود در ۱۰۰ روز اول کاری دولت او ۱۰۰ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شود.
آسوشیتدپرس می‌گوید، آمار اولیه نشان می‌دهد که میزان واکسیناسیون روزانه به یک میلیون و نیم دوز واکسن در روز افزایش یافته است که به نظر می‌رسد بیشتر از رقم مورد نظر دولت آمریکا محقق خواهد شد.
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها