به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۲۵۳۳۱۵

عقب نشینی طلای جهانی در برابر صعود دلار

عقب نشینی طلای جهانی در برابر صعود دلار
گروه اقتصادی: قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار کاهش پیدا کرد.
به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۴۶ دلار و ۴۲ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۸۴۵ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۸۵۰ دلار و ۹۰ سنت بسته شده بود.به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، به نظر می رسد طلا در یک الگوی ثابت قرار گرفته زیرا سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هستند.انتظار می رود روند سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا تغییر نکند. فعالان بازار منتظر کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا هستند که بعد از این نشست برگزار می شود.
هالی گفت: اگر پاول همچنان موضع سیاست پولی فوق تسهیلی خود را حفظ کند و تمایلی به تحکیم آن نشان ندهد، از صعود قیمت طلا تا سطح ۱۸۸۰ دلار حمایت خواهد شد اما اگر وی نسبت به روند احیای اقتصادی ابراز خوش بینی کند، قیمت طلا ممکن است تا سطح ۱۸۰۰ دلار عقب نشینی کند.

دلار در معاملات روز جاری ۰.۱ درصد رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت.موضوع دیگری که مورد توجه بازار است، پیشنهاد بسته کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری جو بایدن، رییس جمهور آمریکاست که تحلیلگران انتظار دارند میزان آن در هنگام تصویب در سنا کاهش پیدا کند.بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که از قیمتها پشتیبانی می کند، نگرانیها نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهانی است که از مرز ۱۰۰ میلیون نفر عبور کرده و کشورها همچنان در تلاش برای مبارزه با انواع جدید ویروس کرونا و کمبودهای واکسن هستند.در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۳۱ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد کاهش، ۱۰۸۹ دلار و ۱۹ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۳۲۳ دلار و ۹۸ سنت ایستاد.
برچسب ها: قیمت طلا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها