کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

5 مزیت اصلی سفر با اتوبوس نسبت به سواری

8 بهمن 1399 ساعت 10:20

گروه گردشگری: وب سایت پایانه ها یکی از معتبرترین، باسابقه ترین و پر بازدیدترین سایت های فعالی در حوزه فروش بلیط است که خدمات مختلفی به مسافران ارائه می کند. این سایت با تعاونی های متعددی از جمله ایران پیما، سیر و سفر، همسفر، عدل و ... همکاری می کند و افراد می توان


بر خلاف گذشته امروزه افراد به انواع وسایل نقلیه دسترسی دارند شامل هواپیما، قطار، ماشین های شخصی، کشتی، اتوبوس و ... که از راه های دریایی، زمینی و هوایی افراد را جا به جا می کنند. هر کدام از این وسایل از مزایا و معایب خاص و منحصر به فردی برخوردار هستند و می توانند جذابیت های خاص خود را داشته باشند. در حال حاضر اتوبوس ها به عنوان یکی از مطمئن ترین، محبوب ترین و ارزان ترین وسیله نقلیه برای حمل و نقل شناخته می شوند که در سراسر کشور و در شهرها و شهرستان ها به راحتی در دسترس مردم قرار دارند.
اگرچه امروزه در کشور ایران حدود 60 درصد مردم شهری و 35 درصد مردم روستایی دارای ماشین های شخصی هستند اما هنوز استفاده از اتوبوس ها به دلایل مختلف رواج بیشتری دارد. در ادامه مطلب به بررسی مزایای اصلی سفر با اتوبوس در مقایسه با ماشین های شخصی و سواری پرداخته خواهد شد.

🛑 خبر مهم : حقایق افزایش 50 درصدی خرید بلیط اتوبوس تهران بعد از رفع محدودیت کرونایی 🛑

تاریخچه اتوبوس در ایران
اولین اتوبوس های جهان در سال 1820 تولید شدند که به وسیله اسب ها رانده می شدند و اولین بار در نانتس فرانسه در سال 1826 به عنوان یک وسیله نقلیه عمومی مورد استفاده قرار گرفتند هرچند که افرادی هم اعتقاد دارند که اولین بار در سال 1824 و در شهر منچستر انگلیس به عنوان وسیله نقلیه عمومی مورد استفاده قرار گرفتند. اتوبوس ها به مرور زمان تغییرات زیادی پیدا کردند و در کشورهای مختلف جهان مورد استفاده قرار گرفتند. اولین بار در دهه های 1280 و 1290 اتوبوس ها به کشور ایران راه پیدا کردند.
 اولین اتوبوس به دستور مظفرالدین شاه و به وسیله سعدالدوله از کشور بلژیک خریداری شد اما اولین اتوبوس با هدف استفاده عمومی توسط معین التجار خریداری شد که در شهر رشت شروع به کار کرد. اتوبوس در سال های بعدی به شهرهای دیگری همچون تهران وارد شد. امروزه اتوبوس ها از برندهای مختلفی در ایران حضور دارند و در مقایسه با گذشته بسیار متحول شده اند و از امکانات و تجهیزات مختلفی بهره مند هستند.

مزایای سفر با اتوبوس در مقایسه با ماشین سواری
همانطور که گفته شد امروزه انواع وسایل نقلیه در اختیار مردم قرار دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. ماشین های شخصی و اتوبوس ها در مقایسه با سایر وسایل نقلیه نیاز به زیر ساخت های کمتری دارند و بیشتر در دسترس هستند و در تمام نقاط شهری و روستایی کشور قابلیت استفاده دارند. استفاده از اتوبوس ها برای سفر در مقایسه با ماشین های سواری و شخصی مزایای متعددی دارد. از جمله مهم ترین قابلیت ها و مزایای استفاده از اتوبوس ها برای مسافرت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سفر کردن با اتوبوس در مقایسه با سفر با ماشین های شخصی و سواری بسیار کم هزینه تر است. افراد در استفاده از اتوبوس فقط موظف هستند که هزینه بلیط اتوبوس را پرداخت نمایند در حالی که استفاده از ماشین های سواری هزینه های جانبی متعددی به همراه دارد. به عنوان مثال هزینه بنزین ماشین، سرویس کردن قبل از مسافرت، استهلاک و ... . همچنین برای افرادی که مسافرت های طولانی دارند نیز استفاده از اتوبوس بسیار به صرفه تر است. اتوبوس ها در مقایسه با ماشین های سواری از امنیت بسیار بالاتری برخوردار هستند و آمار تصادفات و سوانح این وسیله بسیار کمتر است. امروزه اتوبوس ها به گونه ای طراحی شده اند که مسافران فضای بیشتری در اختیار دارند و حتی بار و وسایل خود را می توانند همراه خود داشته باشند. همچنین بیشتر اتوبوس ها از راننده ها و کمک راننده های حرفه ای و با سابقه استفاده می کنند. شغل اصلی این افراد رانندگی است و کاملا شرایط سفر را در نظر می گیرند و با آمادگی کامل اقدام به رانندگی می کنند و این باعث می شود که مسافران با خیالی آسوده از آن برای مسافرت استفاده کنند. همچنین اتوبوس برای مسافرت های دو نفره و چند نفره می تواند گزینه بسیار خوبی باشد.
| خبر فوری زیر را از دست ندهید |

♨️ چرا خرید اینترنتی بلیط اتوبوس به صرفه است؟ ♨️ همانطور که گفته شد در طول این یک قرنی که اتوبوس ها در سیستم حمل و نقل کشور حضور داشته اند تغییرات زیادی داشته اند و امروزه به انواع امکانات مانند کولر، بخاری، یخچال، تلویزیون و ... مجهز شده اند و مسافران می توانند در طول سفر رفاه خوبی داشته باشند. همچنین امروزه بسیاری از اتوبوس ها برای رفاه بیشتر حال مسافران خود از امکاناتی مانند برق 220 برای شارژ گوشی های موبایل و تجهیزات الکترونیک، وای فای و ... برخوردار هستند و مسافران می توانند در طول سفر خود از اینترنت اتوبوس استفاده کنند. چنانچه مردم از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس ها برای سفرهای خود استفاده کنند و ماشین های سواری کمتری در سطح شهرها و شهرستان و در جاده ها تردد کند می تواند در حفظ محیط زیست بسیار موثر باشند. ماشین ها آلودگی های مختلف صوتی و زیستی زیادی ایجاد می کنند در حالی که استفاده از اتوبوس ها به کاهش این آلودگی ها کمک زیادی می کند. همچنین مسافران در طول سفر خود می توانند از دیدن مناظر مختلف محیط مانند جاده، جنگل، کوه، دریا و ... لذت ببرند. ماشین های سواری و شخصی دارای یک ظرفیت مشخص برای حمل بار و وسایل هستند در حالی که اتوبوس ها فضای بسیار بیشتری دارند و مسافران می توانند تمام وسایل مورد نیاز خودشان را همراه خود حمل کنند و از آسیب دیدن و گم شدن آن مطمئن باشند. اتوبوس های معمولاً محدودیتی برای میزان بار مسافران ندارند و مسافران می توانند تمام وسایل خود را همراه خود داشته باشند. ماشین های سواری از نظر ظرفیت تعداد نفرات دارای یک ظرفیت مشخص و محدود هستند در حالی که اتوبوس ها ظرفیت بالایی دارند و مسافران می توانند به صورت گروهی و دسته جمعی نیز با آن سفر کنند. حتی اگر فردی قصد داشته باشد که به تنهایی سفر کند در اتوبوس تنها نخواهد بود و به راحتی می توانند در داخل اتوبوس ها هم صحبت و همراه پیدا کند. هر وسیله ای ممکن است که دچار ایرادات و مشکلاتی شود. ماشین های شخصی هم ممکن است گاهی دچار مشکلاتی شوند که برای سفر مناسب نباشند و لازم باشد که به تعمیرگاه برده شوند. از آنجایی که اتوبوس ها مخصوص حمل مسافر هستند همیشه و قبل از شروع حرکت به خوبی سرویس می شوند و حتی اگر اتوبوسی قادر به حرکت نباشد اتوبوس های بعدی جایگزین آن خواهند شد؛ بنابراین اتوبوس ها همیشه و در هر ساعت از شبانه روز در دسترس مسافران هستند.
⚠️ آخرین خبر از دلیل افزایش 40 درصدی خرید بلیط اتوبوس در زمان اعمال محدودیت های رفت و آمد در دوران کرونا 
سخن پایانی
هرچند که امروزه اکثر خانواده های ایرانی دارای ماشین های شخصی و سواری هستند اما هنوز هم اتوبوس ها به عنوان محبوب ترین وسیله برای مسافرت شناخته می شوند. اتوبوس ها مزایای متعددی نسبت به سایر وسایل نقلیه دارند و می توانند جذابیت های زیادی برای مسافرت افراد داشته باشند. بیش از 100 سال است که اتوبوس ها در سیستم حمل و نقل کشور وجود دارند و به مسافران خدمات رسانی می کنند. امروزه این وسایل از امکانات و تجهیزات مختلفی برخوردار هستند و می توانند رفاه خوبی برای مسافران ایجاد کنند به گونه ای که مزیت های متعددی نسبت به ماشین های سواری دارند.
وب سایت پایانه ها یکی از معتبرترین، باسابقه ترین و پر بازدیدترین سایت های فعالی در حوزه فروش بلیط اتوبوس تهران است که خدمات مختلفی به مسافران ارائه می کند. این سایت با تعاونی های متعددی از ترمینال تهران و ترمینال جنوب از جمله ایران پیما، سیر و سفر، همسفر، عدل و ... همکاری می کند و افراد می توانند بلیط های مورد نظر خودشان را کمترین زمان ممکن و با مناسب ترین قیمت از این وب سایت خریداری کنند.
 


کد مطلب: 253321

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/253321/5-مزیت-اصلی-سفر-اتوبوس-نسبت-سواری

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir