به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۲۵۳۳۳۱

وندار، درگاهی برای تمام بانک‌ها

وندار که با نام رسمی تجارت الکترونیک ارسباران ثبت شده است، از زیرمجموعه‌های شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا (متعلق به بانک آینده) است. شرکتی که سهام‌داری مستقیم ارتباط فردا و غیرمستقیم بانک آینده روی آن باعث شده بتواند خدماتش را روی سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای قدرتمند و قابل اتکایی پیاده‌سازی و ارائه کند.

ویژگی‌هایی که باعث شده است پذیرندگان خوش‌نامی مانند الوپیک و شیپور هم به جمع مشتریان وندار بپیوندند. 
این نوع همکاری میان بانک آینده و وندار همکاری بی‌سابقه‌ای است. چرا که هیچ بانک دیگری در حال حاضر با هیچ پرداخت‌یار دیگری همکاری مستقیمی ندارد. اما با همه‌ی خاص بودن این همکاری، نباید تصور کرد که وندار خدماتش را تنها به مشتریان بانک آینده ارائه می‌دهد، بلکه همه‌ی مشتریان تمامی بانک‌ها می‌توانند به راحتی درگاه پرداخت وندار را به حساب بانکی‌شان متصل کنند و از خدمات وندار بهره‌مند گردند. برای این منظور پذیرندگان باید ابتدا به وب‌سایت وندار رفته و در آنجا ثبت‌نام کرده و یک حساب کاربری بسازند. سپس در میزکار خود در وندار ابزار درگاه پرداخت را فعال نمایند. در این مرحله کارشناسان ما در کمتر از یک روز کاری به صورت آنلاین به احراز هویت کسب‌وکار ثبت شده می‌پردازند. پس از آنکه فرآیند احراز هویت انجام شد، درگاه پرداخت بلافاصله فعال شده و آماده‌ی بهره‌برداری خواهد بود. 

اما درگاه پرداخت وندار چه ویژگی‌هایی دارد؟ مهم‌ترین ویژگی این درگاه هوشمندی آن است. به این معنی که می‌تواند بین درگاه شرکت‌های پرداخت مختلف (PSP) جا‌به‌جا شود. به این قابلیت، درگاه پرداخت هوشمند می‌گویند. این نوع درگاه‌ها وضعیت خدمات شرکت‌های پرداخت را لحظه به لحظه بررسی می‌کنند و در هر زمان پذیرندگان را به سمت خدمات شرکت پرداختی که اختلال کمتری داشته و با ثبات‌تر است هدایت می‌کنند. کسب‌وکار پذیرنده در این فرآیند دخالتی ندارد و کل فرآیند به صورت خودکار انجام می‌شود. به این ترتیب اگرچه هر کسب‌وکار تنها یک‌بار با دریافت خدمات از وندار به این درگاه دسترسی پیدا کرده است اما با جابه‌جایی مداوم بین درگاه شرکت‌های گوناگون دسترسی‌پذیری و خدمت‌دهی‌ای بیشتر از تمامی آنها را در اختیار خواهد داشت. 

درگاه پرداخت وندار همچنین رابط کاربری ساده‌ای دارد که در مقابل خدمات شرکت‌های پرداخت حتی یک مزیت به حساب می‌آید. کسب‌وکارها در میزکار این رابط کاربری به راحتی می‌توانند چندین کسب‌وکار را همزمان مدیریت کنند و از تراکنش‌های خود گزارش‌های جامعی در قالب فایل‌های اکسل یا نمودارهای بصری دریافت کنند. 
همچنین با استفاده از درگاه پرداخت وندار می‌توان از مزیت دیگری نیز به نام تسهیم و تقسیم وجه به بی‌شمار حساب بانکی استفاده نمود. بسترهای ارائه‌ی خدمات گوناگون که (پلتفرم‌ها) که کسب‌وکارهای واسطه‌ی خرید و فروش کالا و خدمات هستند مهم‌ترین مشتریان این ابزارند. در اغلب موارد بیشتر پولی که این کسب‌وکارها از مشتریان‌شان دریافت می‌کنند سهم تامین‌کنندگان، فروشندگان یا شرکای آنهاست. قابلیت تسهیم برای این کسب‌وکارها به این معنی است که می‌توانند سهم درآمدی خود از کل پول دریافتی را کسر کرده و پیش از ورود پول به حساب بانکی‌شان مابقی مبلغ را به صورت مستقیم برای طرف‌های دیگر کاری‌شان واریز نمایند. اسنپ، الوپیک، درمان‌کده، باسلام و چندین پلتفرم دیگر تنها نمونه‌هایی از مشتریان بالقوه‌ی چنین ابزاری هستند. 

عملیات تسهیم علاوه بر مزایای بالا این توانایی را دارد که عملیات حسابداری کسب‌وکارها را کاهش دهد. مزیتی که باعث افزایش سرعت عملیات پلتفرم‌ها شده و محاسبات حسابداری آنها را شفاف‌تر می‌کند تا بتوانند به شکل بهتری پاسخگوی اداره‌ی مالیات نیز باشند.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها