به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۲۵۳۳۹۰

رییس صداوسیما به جلسه هیئت‌وزیران دعوت نشد

رییس صداوسیما به جلسه هیئت‌وزیران دعوت نشد
گروه سیاسی: اختلاف صداوسیما بالا گرفت. رئیس سازمان صدا و سیما احتمالا به دلیل اظهارات توهین آمیز یکی از مهمانان برنامه «زاویه» که از شبکه ۴ پخش شد، به جلسه امروز هیئت وزیران دعوت نشد. در جلسه صبح چهارشنبه هیئت وزیران که به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی برگزار شد، عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما حضور نداشت.

به گزارش ایسنا "علت این غیبت عدم ارسال دعوتنامه از سوی دفتر هیئت دولت برای علی عسگری عنوان شده است." برخی رسانه‌ها می گویند غیبت امروز رییس سازمان صداوسیما احتمالا به اتفاقات برنامه زاویه در هفته گذشته باز می گردد.  احمد جهان‌‌بزرگی عضو هیئت‌ علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی که به عنوان مهمان برنامه زاویه حضور یافته بود، در اظهاراتی بی‌سابقه گفت: "مسئولی که در خانه نشسته و شاید پای منقل هم باشد، جایی سر نمی‌زند و وزرایش نمی‌توانند با او تماس بگیرند، این مسئوله؟ "این اظهارات توهین آمیز باعث اعتراض اعضای هیئت وزیران شد. گفته می شد برخی اعضای هیات دولت تهدید کرده بودند که اگر صداوسیما عذرخواهی نکند در جلسه دولت حاضر نمی‌شوند. نهایتا روز چهارشنبه علی عسکری از رییس جمهور و مردم عذرخواهی کرد و در جلسه هیات دولت حاضر شد. به این ترتیب به نظر نمی‌رسد غیبت رییس سازمان صداوسیما صرفا اتفاقات برنامه زاویه مربوط باشد. دولت از عمکرد سازمان صداوسیما شکایت دارد. محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور درباره غیبت علی عسکری در جلسه امروز دولت گفت: "نمی‌دانم دعوت شده بود یانه اما در سالنی که ما بودیم حضور نداشت."
او افزود: «صداوسیما در برخی از برنامه‌هایی که دارد چه زنده و چه ضبط‌شده، در گزینش افرادی که برای حضور دعوت می‌کند، به نوعی کسانی را انتخاب می‌کند که تابلودار هستند و مخالف دولتند، در حالی که ما در شرایطی هستیم که بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسجام و هماهنگی هستیم تا از جنگ تحمیلی اقتصادی عبور کنیم. صداوسیما نباید با برنامه‌ها و مستنداتی که می‌سازد مردم را ناامید سازد.» رییس دفتر رییس‌جمهوری با اشاره به برنامه زاویه گفت: «برنامه‌ای که در آن یک روحانی را دعوت کرده بودند و اینکه با یک لحن بسیار بد به رییس جمهوری توهین می‌کند، این امری بود که برای وزرای ما قابل قبول نبود و گفتند نمی‌شود که صداوسیمایی که متعلق به نظام است اینگونه عمل کند.»
حسن روحانی نیز امروز در جلسه دولت از صداوسیما انتقاد کرد و گفت: «درست است که یک بنگاه‌هایی تعطیل شده و گاهی صدا و سیمای ما آن بنگاه‌های تعطیل شده را نشان می‌دهد اما این سمت را هم بگوییم بنگاهی که یک شیفت و دو شیفت بود، سه شیفت شده است. مشکلاتی هم داریم که باید همه دست به دست هم بدهیم و با هم آنها را حل کنیم و قرار نیست عده‌ای مشکل را حل کنند و عده‌ای در کنار بنشینند و چرتکه بیاندازند و یا اینکه به نفع دشمن هورا بکشند و همه باید با هم کار کنیم چون این کشور برای همه ما است و همه در سرنوشت این کشور شریک هستیم و اگر چیزی گران یا ارزان شود برای همه است.»روز گذشته نیز علی ربیعی سخنگوی دولت از عملکرد صداوسیما انتقاد کرد و گفت: «مشکل ما استانداردهای دوگانه در رسانه ملی است. بحث ما روح برنامه‌هایی است که به نحوی طراحی می‌شود که بیننده را به این نتیجه می‌رساند که آن برنامه نه برای نقد دولت، بلکه برای اثبات ادعاهای افرادی ساخته شده است که آن ادعاها را علیه دولت مطرح کرده‌اند.» او افزود: "معتقدیم نقش سه قوه در صدا و سیما باید افزایش یابد و شورای نظارت بر صدا و سیما از اختیارات بیشتری برخوردار باشد."
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها