کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پروفیل‌ها را بشناسیم

8 بهمن 1399 ساعت 17:20

گروه کسب و کار:


در این روزها شرایط به گونه تغییر یافته است که روی تعیین قیمت پروفیل تاثیر گذار بود. به غیر از افزایش تدریجی تقاضا، با افزایش حجم کسب و کارها، به علت عدم تولید پروفیل با کمبود آن در بازار روبرو شدیم. به همین علت شاهد افت قیمت و کاهش آن هستیم.
اینطور انتظار می‌رود که به مرور در ماه‌های آینده، تثبیت نرخ را در بازار ببینیم. علارغم تدابیری که در نظر گرفته شده بود افت قیمت رخ داد و در آینده باید منتظر کاهش 100 دلاری در هر تن پروفیل باشیم. در ادامه به بررسی تحلیل بازار خواهیم پرداخت.

پیش بینی نرخ پروفیل در بازار جهانی
در بازار جهانی کاهش قیمت بی سابقه پروفیل اتفاق افتاده است. در این باره پیش بینی می‌شود، این جریان کاهشی حدودا 3 الی 4 هفته به ویژه در ایالات آمریکا ادامه دار باشد. در بخش کارخانه کوپال آسیای میانه، به ازای هر تن پروفیل مبلغ 820 دلار معامله انجام شده است.
هرچند این رقم در آسیا نسبت به هفته‌های گذشته به شرایط ثبات نسبی رسید. پیش بینی‌هایی در رابطه با کاهش قیمت، تا دوماه  آینده صورت گرفته، که احتمال داده اند با شیب کمتری رخ دهد. در برهه کوتاه مدت هم میتوان گفت در طول یک ماه بدون تردید شاهد افت نرخ آن خواهیم بود.
در بخش کارخانه‌های تولیدکننده پروفیل آمریکا، تلاش در ثابت نگه داشتن این نرخ به خوبی مدیریت شده است. آنان خریداران را ترغیب می‌کنند به خرید‌های کم حجم و بر اساس کاهش شدید موجودی به علت کاهش تولید، انتظار می‌رود با سطح مقاومت کارخانه‌های این کشور در مواجهه با کاهش قیمت، نهایتا شاهد پیامد مثبت آن باشیم.



انواع پروفیل در ایران و تحلیل قیمت
فاکتور‌های موثر در تعیین قیمت پروفیل در ایران بر مبنای کارخانه‌های تولید کننده، کیفیت تولیدات، وزن محصولات و حضور واسطه‌ها هستند. در حال حاضر وب سایت‌های اعلام نرخ پروفیل به شما این امکان را داده است، که با حذف واسطه‌ها نرخ‌های واقعی تری را در اختیار داشته باشید.
بر اساس تغییراتی که در یک ماه گذشته مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته، نسبت به ارزیابی سال 99 کاهش شدید قیمت را مشاهده کرده ایم. اما از سوی دیگر شاهد افزایش نرخ دلار بوده ایم.
به عنوان مثال پروفیل قوطی تولید شده در کارخانه اصفهان از تاریخ هشتم اردیبهشت ماه سال ۹۹ با قیمتی حدود15100 و در تاریخ ششم خرداد همین سال به نرخ16200 معامله شده بود. پیش بینی شده این روند افزایش قیمت ادامه دار باشد.

نرخ ورق رنگی در کشور
رنگ‌های مورد استفاده برای ورق‌های رنگی به این علت که در کوره و تحت شرایط گرما دهی به آن‌ها اضافه می‌شود، در بطن ورق‌ها نفوذ می‌کند و جزوی از خود آن می‌شود. ضخامت این پوشش رنگی که به سطح ورق رنگی گالوانیزه اضافه شده35 میکرون است.
این رنگ تحت عنوان پوشش روی جذب ورق می‌شود. در واقع این پوشش روی در ورق پایه گالوانیزه و رنگ‌های اضافه شده به آن در ورق رنگی مانع از خوردگی می‌شوند و قابلیت انعطاف پذیری و شکل دهی در این ورق‌ها را افزایش خواهند داد.



ورق‌های گالوانیزه رنگی
ورق‌های رنگی کاربردهای مختلفی دارند. در حوزه صنعت ساختمان در سقفها مثل سقف‌های کاذب و سقف انبارها و یا کارگاه‌ها به کار گرفته می‌شوند. در حوزه صنعت تجهیزات ساختمانی در فرایند ساخت یخچال، فریزر، گاز، کابینت‌های آشپزخانه و کامپیوترها هم کاربرد دارد. علاوه بر این موارد از ورق‌های رنگی در مصارف صنعتی مثل ساخت کانتینرها و سردخانه‌ها هم کاربرد فراوانی دارند.

نحوه انتخاب درست و کاهش قیمت میلگرد
برآورد هزینه میلگرد تا حد بسیاری به نوع انتخابی شما بستگی دارد. برای شروع میبایست حساب دو نوع کلی از میلگردها را از یکدیگر جدا کنیم. دسته بندی میلگرد‌ها در دو گروه میلگرد آج دار و میلگرد ساده صورت میگیرد. در انتخاب میلگرد شما با ۴ دسته (A1-A2-A3-A4) مواجه هستید. میلگرد ساده در واقع همان نوع A1 بوده که نام دیگر این میلگرد، میلگرد نرم است.
فاکتور‌های درجه بندی مشخص کننده قیمت میلگرد هستند. شامل میزان مقاومت کششی و فشاری و قطر آرماتورها هستند.در زمان خرید میبایست تناژ مورد نظر محاسبه گردد، قبل از آنکه اقدام به پرداخت هزینه‌ها کنید حتما تاییدیه کارشناس مربوطه را بگیرید. قبل از تحویل محموله هزینه آن را پرداخت نفرمایید.

میلگرد‌های ساده
روی سطح این ملیگردهای ساده شیار وجود ندارد. از این میلگرد در جایی استفاده می‌شود که امکان خوردگی وجود داشته باشد و یا احتمال داده شود که تغییر شکل اتفاق صورت بگیرد. قیمت میلگرد ساده تا حد مشخصی از میلگرد آجدار کم تر است.

میلگرد‌های آجدار
روی بدنه میلگردهای آج دار شیار وجود دارد. این میلگرد‌ها همان آرماتورهایی هستند که برای مقاومت سازه استفاده می‌شود. شیارها میلگرد آجدار از لغزش جلوگیری میکنند. به همین جهت هنگام قرارگیری در بتن مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند. نرخ میلگرد بر مبنای ساده و آجدار بودن متغییر است. بالا رفتن میزان قطر میلگرد تا حد زیادی روی قیمت آن تاثیرگذار است.

نتیجه گیری و جمع بندی مقاله
فاکتور‌های موثر در تعیین قیمت پروفیل در ایران بر مبنای کارخانه‌های تولید کننده، کیفیت تولیدات، وزن محصولات و حضور واسطه‌ها هستند. قبل از اقدام به خرید نرخ به روز و بدون واسطه را از وبسایت‌های اعلام قیمت استعلام بگیرید. ورق‌های رنگی در حوزه صنعت ساختمان در سقفها مثل سقف‌های کاذب و سقف انبارها و یا کارگاه‌ها به کار گرفته می‌شوند. در حوزه صنعت تجهیزات ساختمانی در فرایند ساخت یخچال، فریزر، گاز، کابینت‌های آشپزخانه و کامپیوترها هم کاربرد دارد. علاوه بر این موارد از ورق‌های رنگی در مصارف صنعتی مثل ساخت کانتینرها و سردخانه‌ها هم کاربرد فراوانی دارند.فاکتور‌های درجه بندی مشخص کننده قیمت میلگرد هستند. شامل میزان مقاومت کششی و فشاری و قطر آرماتورها هستند.در زمان خرید میبایست تناژ مورد نظر محاسبه گردد. هزینه میلگرد ساده تا حد مشخصی از میلگرد آجدار کم تر است. نرخ این محصول بر مبنای ساده و آجدار بودن متغییر است. بالا رفتن میزان قطر میلگرد تا حد زیادی روی قیمت آن تاثیرگذار است.
پیشنهاد ما به شما برای خرید انواع آهن آلات ساختمانی، فروشگاه آنلاین آهن آلات شهر آهن است زیرا با توانایی فراوان خود تجربه ای فراموش نشدنی از خرید را برای شما رقم خواهد زد.
مقاله برگرفته از وب سایت فروشگاهی شهر آهن به آدرس وب سایت https://www.shahrahan.com/
 


کد مطلب: 253416

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/253416/عوامل-تاثیر-گذار-قیمت-پروفیل-ها-بشناسیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir