کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همه‌گیری کرونا ۲۸ تریلیون دلار خسارت زده است

9 بهمن 1399 ساعت 13:36


گروه جامعه: بیل گیتس، از موسسان شرکت مایکروسافت و میلیاردر‌ آمریکایی، طی نامه‌ای سرگشاده هشدار داد جهان باید برای همه‌گیری بعدی آماده شود و در این راه میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کند.
در این نامه که با امضای مشترک با همسرش ملینا و از طرف بنیاد گیتس منتشر شده آمده است: «ما نمی‌توانیم بار دیگر خودمان را به دست حادثه بسپاریم. خطر همه‌گیری بعدی در کمین ما است، مگر آنکه دنیا برای جلوگیری از آن اقدامی انجام دهد.»این نوشته می‌افزاید آماده‌سازی همه‌گیری بعدی باید به گونه‌ای باشد که گویی «جنگ در راه است».
موسس مایکروسافت در این نامه با اشاره به هزینه وقوع همه‌گیری گفته است «متوقف کردن همه‌گیری بعدی به سالانه ده‌ها میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد، اما نباید از یاد برد که هزینه همه‌گیری کووید-۱۹ برای کل جهان ۲۸ تریلیون دلار برآورد شده است.»
بیل گیتس که پس از استعفا از مایکروسافت وقت خود را صرف کارهای خیریه در بنیاد گیتس می‌کند در دو دهه اخیر همواره یکی از سه نفر لیست ثروتمندترین افراد جهان بوده است. جایگاه فعلی او در این لیست رتبه سوم است و ثروت وی حدود ۱۳۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.
 گیتس که از جمله سرمایه‌گذاران بزرگ در مبارزه با همه‌گیری کرونا بوده از تشکیل یک «نیروی واکنش سریع» سخن گفته است. نیرویی متشکل از سه هزار متخصص که همچون آتش‌نشانان در وضعیت آماده‌باش دائم به سر می‌برند.وی اضافه کرده است: «علاوه بر سرمایه‌گذاری‌های علمی برای مواردی چون تشخیص، واکسن، درمان و غیره ما باید یک سیستم هشدار جهانی را بسازیم. چیزی که در حال حاضر نظیرش را در مقیاس بزرگ نداریم.»بنیاد گیتس گفته است تا کنون برای مقابله با همه‌گیری کرونا بیش از ۱.۷۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.



 


کد مطلب: 253513

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/253513/همه-گیری-کرونا-۲۸-تریلیون-دلار-خسارت-زده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir