به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۹ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۲۵۳۵۲۰

وظیفه نداریم به برجام پایبند باشیم

وظیفه نداریم به برجام پایبند باشیم
گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی از مجتمع غنی‌سازی شهید علی‌محمدی (فردو) بازدید کرد.
محمدباقر قالیباف،  گفت: وظیفه خود می‌دانم از طرف خودم و نمایندگان از دولت تشکر کنم که در اجرای قانون درنگ نکردند. خدا قوت می گویم و از سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه قدردانی می کنم. در کمتر از یک ماه قریب به ۱۷ کیلو غنی سازی شده است و سانتریفیوژهای IR۲m نصب شده یا در حال نصب است.
وی ادامه داد: ما برای پیشرفت کشور نیاز به پیشران هایی در حوزه صنعت و اقتصاد و غیره داریم و یکی از آنها صنعت هسته ای است و ترکیبی از فناوری و علوم دیگر را هم شامل می شود. امروز نمونه های جدی این روند را در این صنعت دیدیم. در حوزه کشاورزی، رادیودارو و غیره این صنعت فعال و موثر است. اگر دشمن محکم ایستاده که ما دارای این بنیه علمی نباشیم و از ایران قوی ناراحت هستند ما مصمم هستیم در این راه گام برداریم و مجلس با مصوبه اش در رفع تحریم وارد این روند شد.
قالیباف با تاکید بر اینکه همه اقدامات ایران در چارچوب برجام است، گفت: ما هیچ وظیفه ای نداریم که وقتی طرف‌های اروپایی برجام به آن پایبند نیستند، ما پایبند باشیم. هر وقت آنها به تعهداتشان عمل کردند یعنی رفع تمام تحریم ها و مشکلات بانکی و نفتی و تجاری ما برداشته شد با گزارش به مجلس دوباره بر اساس مواد ۳۶ و ۳۷ به تعهدات خودمان می توانیم برگردیم. با این تصمیم دشمنان ما باور کنند که ما مصمم بر اجرای این قانون هستیم تا رفع کامل تحریم را شاهد باشیم.


 
برچسب ها: سایت فردو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها