به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۹ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۲۵۳۵۲۲

نگاه ما باید به شرق باشد نه غرب!

نگاه ما باید به شرق باشد نه غرب!
 گروه سیاسی: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: وزارت‌خارجه هر پیشنهادی که به نفع کشور است را باید بپذیرد و کمیسیون امنیت ملی هم از این تصمیمات حمایت می‌کند.
ابراهیم عزیزی درباره سفر منطقه‌ای وزیر امورخارجه کشورمان گفت: روابط بین الملل و دیپلماسی یک حوزه بسیار گسترده است و اگر حوزه دیپلماسی ما بخواهد هنرمندانه و هوشمندانه با این موضوع برخورد کند باید امکانی را فراهم کند تا بتواند از همه ظرفیت‌های نظام بین الملل و دیپلماسی حداکثر بهره‌برداری را داشته باشد. نگاه به شرق به لحاظ داشتن برخی مشترکات یکی از بحثهای مهم و ضروری است که باید مورد توجه تیم دیپلماسی کشور قرار گیرد؛ زیرا ما اعتقادمان بر این است که نگاه به غرب نوعی احساس وابستگی را ایجاد می کند و این به نفع منافع ملی ما نیست.
وی خاطر نشان کرد: چشم‌انداز در دپیلماسی کشور باید نگاه همه جانبه، گسترده و فراگیر نسبت به همه ظرفیت‌های کشورهای همسایه، منطقه‌ای و بین‌المللی باشد. البته در روابط استراتژیک با سایر کشورها هم باید این امکان را فراهم می‌کنیم تا از ظرفیت‌های مختلف به خصوص در حوزه های مختلف تجاری، بازرگانی و اقتصادی استفاده کنیم چرا که این یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و وزارت امور خارجه به ویژه وزیر امور خارجه باید آن را دنبال و گسترش دهد .نماینده  شیراز با اشاره به اقدامات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای گسترش روابط ایران با سایر کشورها بیان کرد: مدت‌های زیادی بر روی گسترش روابط دیپلماتیک با کشورهایی که منافع مشترک داریم کار کردیم. در کمیسیون امنیت ملی هم یک رویکرد جامع و واقع‌ بینانه نسبت به حوزه شرق داشتیم و امروز خیلی خوشحال هستیم که وزیر امور خارجه این مطالبه هوشمندانه مجلس و سایر نهادها را مورد توجه و پیگیری قرار می‌دهد.
البته ناگفته نماند باید نتایج اجرایی و عملیاتی این رفت‌وآمدها هم باید مشخص و نشان داده شود منتج به چه تصمیم‌گیری‌هایی شده و چه خروجی داشته است.دستگاه دیپلماسی ما باید سطح روابط را با سایر کشورها تقویت کند تا آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بدانند جمهوری اسلامی ایران این امکان را دارد که با همه دنیا ارتباط گسترده ایجاد کند.

 
برچسب ها: وزارت خارجه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها