به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۹ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۲۵۳۵۳۰

لهجه‌ای كه «اون» در كشورش ممنوع كرد

لهجه‌ای كه «اون» در كشورش ممنوع كرد
 گروه بین الملل:بعد از ممنوعیت کتاب‌ها، موسیقی، فیلم‌ها و سریال‌های کره‌جنوبی که با هدف مقابله با نفوذ فرهنگی همسایه جنوبی در ساکنان کره‌شمالی صورت گرفت، رهبر کره‌شمالی سخن گفتن مردم کشورش به لهجه محلی کره‌جنوبی را هم ممنوع کرد.
 برخی از اتباع کره‌شمالی که از این کشور رفته‌اند و ‌اکنون در جنوب این شبه‌جزیره زندگی می‌کنند عنوان کردند دولت کره‌شمالی هر فردی را که در حین دستگیری فیلم، ترانه، کتاب یا هر شیء هنری دیگری متعلق به کره‌جنوبی در اختیار داشته باشد به ۱۵ سال زندان محکوم می‌کند. این در حالی است که از این پس اگر ماموران فردی را در حال سخن گفتن با لهجه کره‌جنوبی ببینند به طور حتم ۲ سال زندان با اعمال شاقه در انتظار او خواهد بود.
 کیم جونگ اون  تاکید كرد:«باید واژه‌های این عروسک‌ها و سبک زندگی این عروسک‌ها را از جامعه خود بزداییم.» عروسک واژه‌ای است که رسانه‌های کره‌شمالی همسایه جنوبی خود را با آن توصیف و آنها را به عروسک‌هایی در دست ایالات متحده تشبیه می‌کنند.گفتنی است با وجود اعمال محدودیت‌های بسیار شدید و سرسختانه و تبلیغات شدید علیه کره‌جنوبی، مردم کره‌شمالی طی یک دهه گذشته به طور روزافزونی تحت تاثیر فرهنگ کره‌جنوبی بوده‌اند.
برچسب ها: کره شمالی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها