به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۹ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : ۲۵۳۵۳۵

پنجره برای بازگشت به برجام در حال بسته شدن است

پنجره برای بازگشت به برجام در حال بسته شدن است
گروه سیاسی: نماینده ایران در سازمان ملل اعلام کرد که دولت بایدن برای بازگشت به برجام باید سریعا اقدام کند.
مجید تخت روانچی در اظهارنظر اختصاصی به یو اس ای تودی به ادعای نقض برجام از سوی وزیر امور خارجه آمریکا و موضع دولت جدید این کشور درباره بازگشت به برجام واکنش نشان داد و گفت: طرفی که باید مسیرش را تغییر دهد آمریکا است و نه ایران.روانچی همچنین عنوان کرد که دولت بایدن باید "سریعا اقدام کند" چراکه "پنجره" ضرب‌الاجل ایران به واشنگتن برای برداشتن تحریم‌های اقتصادی "در حال بسته شدن" می‌باشد.
احیای برجام نیازمند دیپلماسی حداکثری است
 سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اظهارات وزرای امور خارجه امریکا و ایران در خصوص احیای برجام تصریح کرد که عبور از این مقطع نیازمند دیپلماسی حداکثری است.
پیتر استانو گفت: اتحادیه اروپا آمادگی دارد تا با آمریکا در رابطه با پرونده ایران همکاری کند. به ویژه با تغییر دولت آمریکا ضروری است که راهی را برای بازگشت آمریکا به برجام پیدا کنیم، چون این توافق عنصر اصلی در ساختار منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای جهانی است.وی همچنین ادامه داد که باید راهی را برای ایران پیدا کنیم که به اجرای کامل تعهداتش در برجام بازگردد.
این مقام اروپایی با اشاره به اینکه حل این مساله «کار ساده‌ای نیست» خاطر نشان کرد؛ تمام ۲۷ کشور عضو اتحادیه ماه گذشته با صدور بیانیه ای «حمایت خود را از دیپلماسی فشرده با هدف تسهیل بازگشت آمریکا به برجام و اجرای تعهدات برجامی توسط ایران اعلام کردند»
استانو همچنین به نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو برجام در ماه گذشته اشاره کرد و گفت: شرکت کنندگان در این نشست دورنمای بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای را تصدیق و آمادگی خود را با نگاه مثبت، برای پرداختن به این موضع در چارچوب تلاش‌های مشترک اعلام کردند.وی با این مطالب نتیجه گرفت که تنها از طریق دیپلماسی و تلاش‌های مشترک می‌توان برجام را احیا کرد.سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر همین اساس خاطر نشان کرد؛ جوسپ بورل به عنوان هماهنگ کننده برجام به تعامل با تمام طرف‌ها و تلاش برای تسهیل بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ادامه می‌دهد. بنابراین هرکاری که لازم باشد ما و شرکا برای تسهیل بازگشت آمریکا انجام خواهیم داد.
همکاری فوق العاده کنونی با آژانس عادی می‌شود
نماینده ایران در آژانس ابراز امیدواری کرد که فرصت‌ها از دست نروند؛ چرا که همکاری فوق‌العاده کنونی ایران با آژانس ممکن است به همکاری عادی باز گردد.
کاظم غریب آبادی  با انتشار توئیتی گفت: همکاری و حسن نیت، یک خیابان دو طرفه است و نه یک بولوار یک طرفه. قانون جدید مجلس شورای اسلامی، همچنین فرصت دیگری را برای حفظ همکاری کاملا بی‌سابقه و چشمگیر با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از طریق برداشتن تحریم‌ها فراهم کرده است؛ امیدواریم فرصت‌ها از دست نروند، چرا که همکاری فوق‌العاده کنونی به همکاری عادی باز می‌گردد.


 
برچسب ها: برجام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها