به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۲۵۳۶۱۰

فروش بی‌سابقه شرکت اپل طی سه ماه

فروش بی‌سابقه شرکت اپل طی سه ماه
گروه اقتصادی: بحران کرونا باعث افزایش بی‌سابقه فروش و سود شرکت اپل شد. درآمد ناخالص اپل در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۰ رشدی ۲۱ درصدی داشت.
تنها شرکت وال‌مارت و اکسان‌موبیل در تاریخ آمریکا چنین درآمدی را طی سه ماه به نام خود ثبت کرده‌اند.کرونا بسیاری از شرکت‌ها را به ورطه ورشکستگی کشانده است. شرکت هواپیماسازی بوئینگ با حدود ۱۲ میلیارد دلار زیان در شمار شرکت‌هایی بوده که در اثر بحران کرونا به شدت آسیب دیده‌اند.اما تاثیر بحران کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی همه جا یکسان نبوده است. به عنوان نمونه، یکی از برندگان این بحران بی‌تردید شرکت اپل است.شرکت اپل موفق شد فقط در سه‌ماهه آخر سال گذشته میلادی فروشی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار داشته باشد. در تاریخ اقتصاد آمریکا تنها دو شرکت دیگر چنین سطحی از فروش را طی سه‌ماه در تاریخ خود ثبت کرده‌اند. شرکت سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای وال‌مارت و شرکت نفتی اکسان‌موبیل.
درآمد ناخالص شرکت اپل در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۱۱ میلیارد دلار اعلام شده است. به این ترتیب، فروش این شرکت در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۰ حدود ۲۱ درصد بیشتر از مدت زمان مشابه آن در سال ۲۰۱۹ بوده است.مسئولان شرکت اپل حتی اعلام کرده‌اند که سود این شرکت نیز ۲۹ درصد افزایش یافته و طی این دوره زمانی به بیش از ۲۸ میلیارد دلار رسیده است. این میزان سود نیز در تاریخ شرکت اپل پدیده‌ای بی‌سابقه بوده است.گفته می‌شود که به علت دورکاری و همچنین حضور مردم در منازل خود، تقاضا برای تولیدات و محصولات شرکت اپل افزایش چشمگیری داشته است.به عنوان نمونه، عرضه آیفون‌۱۲ با توانایی بهره‌وری از نسل پنجم شبکه تلفن همراه یکی از دلایل افزایش فوق‌العاده فروش شرکت اپل اعلام شده است.
این در حالی است که تقاضا برای خرید آیپد و همچنین مک‌بوک نیز ظرف همین مدت افزایش آشکاری داشته است. باید یادآور شد که شرکت اپل برای نخستین بار در ماه نوامبر لپ‌تاپ‌هایی را به بازار عرضه کرد که در آن‌ها از تراشه‌های ساخت خود استفاده شده بود.
به این ترتیب، اپل از الزام استفاده از تراشه‌های شرکت اینتل فاصله گرفته است. کمبود تراشه‌های شرکت اینتل و شرکت‌های تولید تراشه دیگر باعث شده بود که در سال گذشته بسیاری از شاخه‌های تولیدی موفق به تحویل به موقع سفارش‌های خود نشوند.در این رابطه می‌توان به نارسایی‌های تولید و تحویل در شرکت‌های خودروسازی و همچنین شرکت مایکروسافت اشاره کرد.


 
برچسب ها: اپل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها