به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۲۵۳۷۲۱

نتیجه سه سال بی خوابی!

نتیجه سه سال بی خوابی!
رویا خسروی
میانگین نرخ تورم در سالجاری بیش از ۳۰ درصد بوده که بدون استثناء هرماه درصدی افزایش نسبت به ماه قبلش داشته است؛ این‌نتیجه سه  سال بی خوابی و با استرس خوابیدن رئیس جمهور است!روحانی می گوید: باید قدردان مردم عزیز ایران بابت ۱۶ سال مبارزه برای پیروزی انقلاب و ۴۲ سال ایستادگی، صبر، مقاومت و سازندگی کشور باشیم. جناب رئیس جمهور ما باید بابت چه چیزی قدردان شما باشیم؟مایی که هر روزمان با شوک قیمتی جدید و افزایش بی رویه قیمت‌ها آغاز شده ، اگر این کنترل قیمت‌ها دست دولت شما نیست پس مسبب آن را  اعلام کنید تا شاید دست به دامان او شویم! شما می گوئید: « احساس می کنم مردم برای تامین مایحتاج خود دچار رنج هستند و اجناس از قیمت تعادلی خارج شده است.» آقای روحانی احساس به شما تکلیف نمی‌کند، شما فقر،  بدبختی و کوچک‌تر شدن سفره مردم را نمی بینید، فقط می‌گوئید احساس می‌کنم. احساس نکنید،  باور کنید آقای روحانی، لطفا ببینید!

نتیجه سه سال با خیالی نگران را در چند سطر می‌گوییم؛ سفره مردم در دولت شما ۸۰ درصد کوچک تر شده است، اما شما مدعی هستید که هیچ دولتی به اندازه دولت من حامی افراد کم درآمد نبوده است! شما عزت نفس مردم را بیشتر از دولت پیشینتان هدف گرفتید و آنچه که حق مردم بود را بیشتر حق خودتان دانستید شما گفتید: «دولت تدبیر و امید به دنبال این است که آنچنان مردم را از درآمد سرشار کند که اصلاً به یارانه ۴۵ هزار تومانی نیازی نداشته باشند.»اما این وعده شما در حالی داده شد که نه تنها چشم بسیاری از خانواده‌ها به تاریخ واریز یارانه است که طبق برآورد کارشناسان اقتصادی، مبلغ یارانه باید سالانه افزایش 10 درصدی می‌داشت تا ارزش آن حفظ می‌شد که این نیز محقق نشد؛ اما همزمان با رشد نرخ تورم و کاهش وحشتناک قدرت اقتصادی مردم، کاهش ارزش پول ملی نیز اتفاق افتاد.شما خط فقر را به ۹ میلیون تومان رساندید در مقابل درصدهای ناچیز افزایش حقوق که به هر ترفندی زورش به هزینه ها نمی‌رسد و فقط دردش را خانواده های کم درآمد و قشر ضعیف جامعه کشیدند، شما هیچ‌کدام را ندیدید، پس از کدام بی‌خوابی صحبت می کنید؟

 لطفا آرام بخوابید و به فکر ما نباشید شما که حدود یکسال پیش گفتید روز تعطیل را آنچنان در خواب بودید که به فرض باور کردن اینکه بعضی تصمیمات بدون هماهنگی با شماست، حتی فرصت چک کردن فضای مجازی را نداشتید که از افزایش سه برابری قیمت بنزین باخبر شوید. در دولت شما و دقیقا در این سه سال با استرس خوابیدنتان، میلیون ها نفر بیکار شدند، سن ازداج افزایش یافته، آمارهایی که نشان از افزایش خودکشی به دلیل فقر می دهد، تصاعدی بوده  و ....کاش حداقل می‌خوابیدید، دل خوش می شدیم به اینکه نمی داند، نمی شنود و ...جناب روحانی می‌دانیم تاثیری ندارد ولی؛ به فرض اینکه همه بدبختی‌هایمان از تحریم است اما..این همه تعدیل نیرو در سازمان‌ها و وزارتخانه ها و بیکاری کارگران به دلیل نبود حقوق چرا؟! آیا نمی شد و نمی شود که از حقوق سران و رؤسا کمتر شود و حقوق‌ها (نه اینکه مانند از ما بهتران شود) کمی واقعی‌تر و بهم نزدیک شوند؟ چرا باید بین یک نیروی قراردادی و رسمی زمین تا آسمان تفاوت دریافتی باشد؟ شما با استرس نخوابید، شما که شکمتان سیر است، به گمانم گاهی سیری، مانع خواب خوشتان می شود.در روایات از ائمه داریم که سیری زیاد، مانع از خواب راحت است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها