به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۲۵۳۷۳۱

شیخ دیاباته فقط ۲۹۶ دقیقه بازی کرده!

شیخ دیاباته فقط ۲۹۶ دقیقه بازی کرده!
گروه ورزشی: غیبت شیخ دیاباته در سفر استقلال به مسجدسلیمان حرف و حدیث‌هایی به وجود آورده است. برخی جریان‌های خبری مدعی شده‌اند که چون دیاباته حقوقش را دریافت نکرده، از سفر به اهواز امتناع کرده است. باشگاه استقلال اما به دنبال نشر این اخبار توضیح کوتاهی داده و اعلام کرده هرگز این غیبت به دلیل مسائل مالی یا حقوقی نیست و دیاباته به دلیل مصدومیت به اهواز نرفته است. حتی صحبت‌های دکتر مهدی سیاه‌پوش، پزشک استقلال نیز از سوی باشگاه استقلال منتشر شده و آقای پزشک اعلام کرده که برای جلوگیری از تشدید مصدومیت مانع از سفر شیخ به اهواز شده‌ایم.

با این حال حتی اگر موضوع امتناع شیخ از سفر به اهواز را به دلیل مشکلات مالی کذب بدانیم باید به این نکته مهم اشاره کنیم که این مهاجم در فصل بیستم هرگز شرایط باثباتی نداشته و با غیبت‌های سریالی همواره استقلال را در میادین گوناگون تنها گذاشته است. تا پایان هفته دوازدهم دیاباته فقط در 296 دقیقه از دیدارهای استقلال به میدان رفته که این آمار در قیاس با بازی‌های فصل قبل او بسیار ناچیز است؛ یعنی در واقع از مجموع 1170 دقیقه دیدارهای آبی‌پوشان، دیاباته تنها 25 درصد بازی‌ها را در میدان حاضر بوده و مابقی را به واسطه مصدومیت و ناآمادگی از دست داده است.هرچند که استقلال در غالب بازی‌هایی که شیخ حضور نداشته توانسته بردهایی را به دست آورد و حتی طبق آمار 19 امتیاز بدون دیاباته به چنگ آورده اما غیبت‌های سریالی این بازیکن نشان می‌دهد در فصل بیستم عمیقاً از فرم مطلوب بدنی به دور است و با مصدومیت‌های پی‌درپی همواره تیمش را در میادین گوناگون تنها گذاشته است.
شاید مطهری و قایدی توانسته باشند جای خالی او را پر کنند اما به واقع باید دلیل غیبت‌های این بازیکن ریشه‌یابی شود. دیاباته فصل پیش آقای گل لیگ شد که بخش عمده‌ای از این موفقیت نشأت‌گرفته از تداوم در ترکیب استقلال بود. بی‌شک اگر وضعیت دیاباته با استقلال به همین منوال پیش برود او شانسی برای رسیدن به آقای گلی لیگ برتر ندارد و نمی‌تواند به این عنوان دست یابد.

با این حال دیاباته در تلاش است تا هرچه زودتر خودش را آماده بازی‌های آتی کند. شاید شیخ به بازی مهم استقلال با سپاهان که در هفته پانزدهم انجام می‌شود برسد به این دلیل که وضعیت پای او به گونه‌ای است که حتی این احتمال وجود دارد بازی با نساجی را هم از دست بدهد و نتواند برای تیمش به میدان برود. به هرحال انجام فقط 2 بازی برای استقلال در نیم فصل از بازی‌های لیگ بیستم نمی‌تواند آماری قابل دفاع برای این بازیکن باشد. دیاباته اگر می‌خواهد همچنان به عنوان بازیکنی مفید و در خدمت تیم شناخته شود باید به این ماجرای مصدومیت‌های سریالی پایان دهد.
برچسب ها: شیخ دیاباته
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها