به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۲۵۳۸۰۳

تست ۱۰ دقیقه ای کووید۱۹ با موبایل

تست ۱۰ دقیقه ای کووید۱۹ با موبایل
گروه علمی:محققان دانشگاهی یک تست تشخیص کووید۱۹ ابداع کرده اند که با کمک میکروسکوپی که به موبایل متصل می شود، ابتلای فرد به بیماری را در ۱۰تا۱۵ دقیقه مشخص می کند.این فناوری توسط محققان دانشگاه آریزونا آمریکا ابداع شده و میکروسکوپی کوچک را با موبایل یکپارچه می‌کند که قابلیت تحلیل نمونه بزاق را دارد. هدف محققان ترکیب سرعت یک تست آنتی ژن با دقت PCR بود. این فناوری در اصل به عنوان یک روش ارزان برای شناسایی نورو ویروس ( novovirus) ابداع شده بود اما با توجه به شیوع کووید ۱۹ تغییراتی در آن ایجاد شد.تحقیق انجام شده درباره این تست ساده در ژورنال نیچر پروتکلز منتشر شده است. فرایند تست شامل یک میکروسکوپ و یک ورقه مخصوص به نام کاغذ ریز سیال (microfluidic paper) است که نمونه آزمایشگاهی را به کانال‌های خاصی هدایت می‌کند.

پس از قراردادن نمونه بزاق روی کاغذ، آنتی بادی‌هایی با استفاده از مهره‌های فلورسنت به آن اضافه می‌شوند اگر میزان مشخصی از ذرات ویروس کرونا در نمونه موجود باشد، ذرات آنتی ویروس به یکدیگر می‌چسبند.به گفته محققان ذرات پاتوژن زیر میکروسکوپ به شکل توده‌هایی فلورسنت دیده می‌شوند که کاربر قادر به شمارش آنها خواهد بود. به گفته محققان کل این فرایند حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.کل هزینه اجزای این تست ۴۵ دلار است و اجرای آن به اندازه‌ای ساده است که فرد می‌تواند پس از تماشای یک ویدئوی آزمایشی آن را انجام دهد. البته این فناوری قبل از عرضه تجاری به بازار نیازمند ارتقای بیشتری است اما محققان امیدوارند اجازه آزمایش نمونه‌هایی را دریافت کنند که به دانشجویانی تعلق دارد که قبلاً تست کووید ۱۹ آنها مثبت شده است.همچنین این گروه از محققان معتقدند برای استفاده از این فناوری نیازی به میکروسکوپ واقعی نیست و می‌توان با استفاده از یک اپلیکیشن و تراشه میکروفلوئیدیک با کد QR مخصوص آن را انجام داد. در این حالت احتمال خطای اندکی وجود دارد اما نیازی به آموزش نیست و هر فرد می‌تواند تست را انجام دهد.
برچسب ها: تست کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها